Hamarosan erőteljesen kibővülhet a BMW kínálata az USA-ban, miután a német gyártó azt tervezi, hogy egyes modelljeit elérhetővé teszi dízelmotorral is. Európai szemmel hihetetlen, de jelenleg egyetlen dízel sem szerepel a tengerentúlon a bajorok kínálatában, míg nálunk az eladott BMW-k 63 százaléka dízel.

Ám a Nemzeti Közúti Közlekedésbiztonsági Felügyelet (NHTSA) már tavaly is 12 millió dolláros (2,3 Mrd forint) büntetést szabott ki a BMW-re, amiért nem teljesítette az előírt üzemanyag-fogyasztási normákat. Az USA-ban a gyártóknak meg kell felelniük egy flottafogyasztási szabályzatnak, ebben az összes általuk forgalmazott modell fogyasztását figyelembe veszik.

Egyes hírek szerint az NHTSA azt tervezi, hogy a jövőben tovább szigorítja a flottafogyasztási előírásokat a személyautók és teherautók esetében. Ez újabb nehézség elé állítaná a BMW-t, amire gyógyír lehetne a dízel technológia. Csakhogy az USA-ban az üzemanyag 2,1-2,5 dollár /gallon áron kapható, azaz 105-126 forintba kerül egy liter benzin.

Így az embereket az olcsóbb üzemanyagszámla nem annyira motiválja, mint nálunk, főleg nem egy prémiummárka esetében. Ebben az összefüggésben figyelve a dolgokat, szinte elképzelhetetlen az a trend, mint Európában, hogy a dízel modellek alapára magasabb, mint a hasonló teljesítményű benzineseké.

Másfelől az USA-ban a benzinkutak legtöbbje sincs felkészülve a gázolajjal működő személyautók kiszolgálására, a dízel kútoszlopok általában a benzinesektől külön, a teherautók számára vannak fenntartva.

Egyelőre nem tudni, mely modellek, illetve mely motorok mutatkozhatnak be az Egyesült Államokban. Utoljára még a 80-as években árult odaát dízelt a BMW, az 524td volt.