Egyterű az amerikaiaknak
Egyterű az amerikaiaknak

Egyterű az amerikaiaknak

Egyterű az amerikaiaknak

Egyterű az amerikaiaknak
Az első három csík a Ford 427-es tanulmányautóról lehet ismerős
Számos rakodórekeszt kínál a belső tér, a középkonzolban még egy notebook is elfér
Két darab üveglap található az Edge tetejében, ebből az egyik nyitható is
Egyterű az amerikaiaknak 23
/Ford/Edge//07EDGE_AirbagsProfile.jpg
Egyterű az amerikaiaknak 25
Egyterű az amerikaiaknak 26
Egyterű az amerikaiaknak 27
Egyterű az amerikaiaknak 28
Egyterű az amerikaiaknak 29
Egyterű az amerikaiaknak 30
Egyterű az amerikaiaknak 31
Egyterű az amerikaiaknak 32
Egyterű az amerikaiaknak 33
Egyterű az amerikaiaknak 34
Fotó megosztása:
Európában, már évek óta hódítanak a buszlimuzinok, de Amerikában eddig nem volt ilyen nagy a kereslet irántuk. A fenti tény nyomán jutott arra a következtetésre a Ford, hogy újabb autóval bővítse kínálatát. A három hangsúlyos csíkot az Edge elején a Ford 427 koncepcióautó ihlette, de hasonló található a 2006-os amerikai Ford Fusion-on is. Sarokba tolt kerekekkel, megemelt övvönallal, határozott sárvédőívekkel kívántak sportos külsőt adni az autónak, amely a tervezők szerint nem terepjáró és nem is tűnik annak.

3.5 literes V6-os, 250 lóerős, alumíniumból készült motorblokk található az autó elejében. A hengerenkénti négyszelepes, könnyűfém motor, a magas fordulatszámon is egyenletes járás mellett teljesíti a szigorú ULEV II (Ultra-low emission vehicle) károsanyagkibocsátási normát is.

Új, hatsebességes automatikus váltó csatlakozik a motorhoz. Ezzel a korábbi, négysebességeshez képest 7 százalékos üzemanyag-megtakarítás érhető el. A rövid egyes és kettes fokozat a meggyőző induláshoz és gyorsuláshoz, míg a hosszú utolsó fokozat a gazdaságos, nagyobb sebességű utazáshoz ideális.

Intelligens összkerék-hajtással vértezték fel az autót, amely folyamatosan optimális mennyiségű nyomatékot juttat a kerekekhez, az időjárástól függő útviszonyoknak megfelelően.

Öt üléséből az első kettő hat irányban, elektromosan állítható, fűthető, a második sorban ülőknek, a tágas fej és lábtér szolgálja a komfortot. Csomagtere 906 literes, lehajtott első üléssel pedig 7 centiméter híján 2,5 méter hosszú tárgyak is szállíthatók benne.

Elöl új generációs , DVD alapú navigációs rendszer, beépített műholdas rádió szolgálja az utasokat, míg hátulra lehajtható, 20 centiméteres képátlójú monitor került, vezeték nélküli fülhallgatókkal. Gazdagon ellátták a belső teret pohártartókkal és egyéb praktikus tárolóhelyekkel. A kivehető betétekkel átrendezhető, variálható középkonzolba akár egy notebookot is elrejthetünk, az autó hifi berendezéséhez kapcsolódó jack-dugóval pedig külső MP3 lejátszóról is hallgatható a zene.

A Ford Edge teteje két nagyméretű üveglapból áll, ezek közül az első gombnyomással nyitható, csukott állapotban pedig villanymotorok által mozgatott textil árnyékolóval zárhatók ki a napsugarak

Biztonsági felszerelése is gazdag, többfokozatú első légzsákok, terhelésfüggő biztonságiöv-feszítők, energiaelnyelő kormány és térdpárna található az autóban, valamint az ülésekbe szerelt oldallégzsák is rendelhető, amelyet borulásérzékelő szenzorokkal láttak el.

Várhatóan a gyár kanadai üzemében fogják összeszerelni a Ford Edge-t és 2006 utolsó negyedévében kerülhet majd az amerikai piacra.