Kisebb teljesítményű, de az eredetinél nagyobb nyomatékú a Lamborghininél is alkalmazott V10-es erőforrás.
Az S8-ast a négy kipufogóvégről lehet azonosítani. Hátul LED-es lámpák vannak
Az alapváltozaton acél féktárcsák vannak, de rendelhetők kerámia fékek is, amelyeket 300 ezer kilométerig nem kell cserélni
13 fotó
Sorozatban érkeznek az Audi sportos modelljei az RS4 után, Japánban bemutatkozik a következő TT utódja is. Ám meglepetésre mellete leleplezték az Audi 8-as sorozatának sportváltozatát az S8-at is Tokióban. Csúcsváltozatról ugye nem beszélhetünk, hiszen ha teljesítményben nem is, de presztízsben mindenképpen e fölött áll az A8 6.0

[bekkep]Külsőre alig lehet megkülönböztetni egy hagyományos A8-astól az autót, az új hűtőmaszk, a kissé átalakított lökhárítók és az egyedi felnik teszik eltérővé. Ennél többre valószínűleg a vevőkör nem is vágyik. Dicsekedni azonban így is van mivel, hiszen a motortérbe egy kis különlegesség került.

Lamborghini eredetű ugyanis az S8 erőforrása. A Gallardoban alkalmazott 5,0 literes V10-es átdolgozott változata került az Audiba. Már csak ezért megérte az Audinak korábban rendbe tenni a Lamborghini-t. Évekkel ezelőtt saját tudássukkal kipofozták, megbízhatóvá tették az olasz márkát, most pedig learatják a nyereséget.

Az S8-asban a löket megváltoztatásával 5,2 literes lett az erőforrás hengerűrtartalma. Teljesítménye azonban az eltérő karakterisztika miatt kisebb, az olaszoknál 520 lóerős blokk itt “csak” 450-et tud. A németeknél azonban magasabb lett a forgatónyomaték maximális értéke 510 helyett 540 newtonméter 3500-as fordulatszám mellett.

[bekkep]Hatsebességes Tiptronic váltó és természetesen négykerék-hajtás kapcsolódik a motorhoz. A sportosság jegyében -normál esetben- a motor nyomatékának hatvan százaléka jut a hátsó kerekekre.

Szélsőséges helyzetben azonban egészen 85 százalékig nőhet ez az érték, de az is lehetséges, hogy az első kerekek 65 százalékban részesüljenek az elosztásból.

Eltérően az A8-asétól, itt rövidebbre vették a nyomatékváltó fokozatait, ami még dinamikusabbá teszi az autó, és a hatodik sem utazó fokozat már. 5,1 másodperc alatt éri el a 100 km/órát álló helyzetből az S8, végsebessége pedig 250 km/óra, perszer elektronikusan korlátozva.

[bekkep]Bár a motorteljesítmény nem kiemelkedő ebben az osztályban, a dinamizmusra nem lesz panasz, hiszen súly/lóerő arányban jól teljesít az S8. Miután itt is az Audi Space Frame alumínium térrács-vázas felépítését és alumínium karosszéria elemeket használnak az autó 1940 kilogramm, ami nem is olyan sok, ha figyelembe veszzük az autó méretét, a beépített extrák és szigetelés stb. mennyiségét.

Sportosra hangolt adaptív légrugózás köti össze a karosszériát a kerekekkel. Ezzel nem csak a kényelem, de a nagy kanyarsebességhez szükséges feszes beállítás is elérhető. Működéséhez hét speciális szenzortól érkeznek információk a számítógéphez. Mintegy tíz százalékkal közvetlenebbre hangolták a szervokormányt is.

[bekkep]20 colos felniket és 265/35-ös gumikat szereltek az S8-ra, melyet elöl 385, hátul 335 milliméteres féktárcsák lassítanak alapesetben. De ahogy nyár óta a 12 hengeres A8-ashoz , ehhez is rendelhetők kerámia tárcsák is.

Az utastérben kéttónusú sportülések, sportkormány kaptak helyet, a díszítésről pedig alumínium és karbon elemek gondoskodnak, a tetőkárpit itt ezüstszínű. Várhatóan jövő nyáron érkezik meg hozzánk az autó, az ára 30 millió forint körül alakulhat.