82 lóerőt teljesít a hidrogénüzemű motor és a kipufogóból csupán vízpára távozik
6 fotó
Nulla károsanyag-kibocsátású, kompakt méretű üzemanyagcellás motorral szerelték fel a Mercedes B-osztály alapjaira épült, F600 Hygenius nevű egyterűt. Az üzemanyagcellában hidrogén és oxigén között lejátszódó kémiai reakció segítségével állítják elő az elektromos áramot, ami közvetlen hajtja az autó elektromos motorját, illetve az elektromos áram egy részét nagyteljesítményű lítiumion akkumulátorokban tárolják.

[bekkep]Alapesetben 82 lóerővel gazdálkodhat a jármű vezetője, de ha szükség van rá – hasonlóan a hibrid járművekhez -, besegít az energiaellátásba az akkumulátorokban tárolt energia. Így akár 115 lóerő is felhasználható az autó gyorsítására.

Igaz, ez nem elegendő a sportos száguldozáshoz, de ha figyelembe vesszük, hogy 2,9 liter benzinnel egyenértékű hidrogénnel képes megtenni 100 kilométert az autó, már nem is bánkódunk.

Lassú menetben, parkoláskor kizárólag az akkumulátorok táplálják a villanymotort. Lassításnál, illetve amikor nincs szükség az üzemanyagcellák által termelt összes energiára, a rendszer tölti az akkumulátorokat.

Ha szükség van rá, akkor az autó mobil áramfejlesztőként is szolgálhat, hála a motor által termelt 66 kW teljesítményű elektromos áramnak. Ennek segítségével néhány háztartást is elláthatna árammal.

[bekkep]Különleges az autó műszerfala is, mivel a nagyfelbontású színes kijelző képe tükrökön keresztül vetül a képernyőre. Így érik el azt a hatást, mintha másfél méteres távolságra lennének a műszerek.

Ez a megoldás a vezetők fittségét, illetve a vezetés biztonságát hivatott javítani. Kutatások szerint az emberi szem kevésbé fárad el, ha az út és a műszerek között váltogatjuk tekintetünket, mivel a fókuszváltás rövidebb időt vesz igénybe.

Szintén a biztonságos vezetést segítené elő a Mercedes zászlóshajójából átvett irányítórendszer, a Comand. A két első ülés között kapott helyet a rendszer lelke, a központi irányító ketyere.

Hasonlóan a BMW-k iDrive-jához, ez a központi techno egér irányít minden létező berendezést. Mindkét ülésről könnyen elérhető a kezelő, sőt a rendszer még azt is tudja, hogy melyik utas nyúlt a gombhoz, így a megfelelő ülés előtti képernyőre küldi a kért információt.

Visszapillantó tükrökbe épített kamerák figyelik az autó környezetét menet közben, csökkentve a holttereket. Parkolás közben is ügyelnek a balesetek megelőzésére, ha hirtelen autó, vagy kerékpár tűnik fel a jármű mögött, nem hagyják kinyitni az ajtókat.