



A világbajnokság mellett hazánkban is folytatodott a ralibajnokság a hétvégén. A Szombathely Rali volt idén az első murvás verseny, így mind a szurkolók, mind a versenyzők nagyon készültek rá. Ez nem mindenkinek sikerült túl jól, Bútorék Octaviájának motorját a verseny előtt küldték felújításra, ahonnan nem érkezett vissza időben, így nem tudtak rajthoz állni.
Ifj. Tóth János kezdte legjobban a versenyt, megnyerte az első gyorsaságit, ám a második szakaszon kiesett a hatszoros bajnok. Túl gyorsan érkezett az egyik kanyarba, lecsúszott az útról és autója belegabalyodott egy drótkerítésbe. A kocsi nem sérült meg súlyosan, de nem tudták folytatni a versenyt.
“El vagyok keseredve, hiszen ez már a harmadik nullás versenyem, ami nem jelent túl sok jót – mondta Ifj. Tóth. Próbálok a jövőbe tekinteni, mert ha folyamatosan a kudarcokon járna az eszem, akkor biztosan megőrülnék.”
Az első helyet ekkor Aschenbrenner György vette át az A-s Mitsubishi Lancerrel. Asi olyan gyors volt, hogy a pénteken még hátralévő hat gyorsasági mindegyikét megnyerte. Tavaly már sikerült ezen a futamon abszolút győzelmet szereznie, és idén is erre hajtott.
Janika kiesésével Turi Tamás jött föl a második helyre, de nem tudta azt megtartani. A harmadik szakaszon nagy tempóval nekimentek egy fának, amitől megsérült az autó bukócsöve. A szervizparkban a technikai bizottság tagjai nem ítélték kellően biztonságosnak az autót, ezért a tavalyi bajnokot kizárták a versenyből.
Asi szakaszról-szakaszra lépett el ellenfeleitől, az első nap végén már 45 másodperc volt az előnye. A második helyért emellett hatalmas csata zajlott, tizedek választották el egymástól a folyamatosan helyet cserélő Spitzmüllert és Tagait.
Asi vasárnap még hármat hozzátett szakaszgyőzelmei számához, így a 13 gyorsaságiból mindössze négyszer engedte ki a kezéből az első helyet a verseny folyamán. Egyet tudott nyerni a korán kieső ifj. Tóth, majd Herczig, kettőt pedig Spitzmüller.
A második helyért vívott csatában végül Spitzmüller Csaba bizonyult gyorsabbnak, így övé lett a második hely, Kassa után immár másodszor. A képzeletbeli dobogó harmadik fokára a Tagai testvérek állhattak.
A verseny után azonban a technikai ellenőrzésen szabálytalannak minősítették Aschenbrenner autóját. A8-as Mitsubishije turbófeltöltőjén szabálytalan változtatásokat észleltek, a kizárt csapat fellebbezett. Jelen állás szerint azonban Spitzmüller Csaba győzött Szombathelyen és Tagaiék lettek a másodikak.
“Nagyon örülök a győzelemnek és a húsz pontnak, amit érte kaptunk, még akkor is, ha egy kicsit rendhagyó módon történt. Szombat reggelre már volt egy kis előnyünk, de elkövettem egy hibát, becsúsztunk egy árokba, és csak nehezen indult be az autónk. Így kicsit több mint egy másodperccel Tagai mögé kerültünk…
… Asi eredményét nem is figyeltük, mert ő annyival gyorsabb volt. Nagyon örültünk a második helynek is. Már elindultunk haza, amikor Szabady Levente, csapatvezetőnk telefonált, hogy van egy jó híre: mi nyertünk. – mondta Spitzmüller a verseny után.”
“Természetesen, ha tudom, hogy az abszolút elsőségért harcolunk Spitzivel, akkor másképpen mentem volna az utolsó körben, de talán jobb is így. Sokkal nyugtalanabbak voltunk a verseny folyamán, mint máskor, én főképpen az utolsó két szakaszon óvtam nagyon a kocsit. Ezzel az eredménnyel még maradtak esélyeink az év végi dobogóra, így szeretnék minél jobban felkészülni a veszprémi futamra, amely egyébként is az egyik kedvencem.” – értékelt Tagai Tamás.
Az N-csoportosok között a megfázással küszködő Botka Krisztián diadalmaskodott. Kassán még alig akarta elhinni, hogy sikerült nyernie, most ismét győzött. Botka mögött Matics és Elek volt a további sorrend.
A Super 1600-as mezőnyben sokáig nagy fölénnyel vezetett Kakuszi Zsolt, de a 12. gyorsasági szakasz előtt 12 percet késett az időellenőrzőből, amiért kétperces büntetést kapott, így jelentősen visszacsúszott. A kategória első helye Keller Péter ölébe pottyant, bár a Suzuki Ignis-szel versenyző fiatalember meg is dolgozott a sikerért, hiszen a vasárnapi hat szakaszból négyet megnyert. A második helyre Ollé érkezett.
A mindig nagy népszerűségnek örvendő H csoportosok küzdelmét a Nemes Csaba – Gács Gábor kettős nyerte, legyőzve Osváthot, akinek korábban éppen Nemes navigált.
|
Szombathely Rali 2005 Rali A verseny végeredménye: 1. Spitzmüller Csaba – Kazár Miklós Toyota Corolla WRC 1h9’06″2 (nem hivatalos eredmény) Kategóriagyőztesek: 13. Trencsényi József – Trencsényi Tamás Mitsubishi Lancer EVO VI A8 A Pontverseny állása: 1. Benik – Vinoczai 55 pont |
|
