Az új Opel Zafira jelentőségét szemlélteti, hogy bemutatóján szinte a GM Europe teljes vezérkara jelen volt, pedig őket leginkább csak fotókról ismerni. Itt beszélgettünk Forster úrral, aki a General Motors alelnöke és a GM Europe elnöke.

Miután kielégítettük a GME vezetőjének kíváncsiságát, és elárultuk, hogy tetszik az új Zafira, a sportos dízelekre tereltük a beszélgetést. Először közös erővel fényeztük a Mercedes és a BMW nagyteljesítményű dízelmotorjait, majd az Opel 1,9-es motorja került szóba.

Forster szerint két éven belül elkészül egy új dízelmotor a jelenlegi 1,9-es blokkra építve. Lényege, hogy az eddig csak a BMW 535d-nél alkalmazott lépcsőzetes feltöltést használja majd a motor, amitől kb. 100 lóerős literteljesítményre lesz képes.

Ezek szerint alacsony fordulaton egy kisebb, magasabb fordulaton pedig egy nagyobb átmérőjű feltöltő dolgozik majd a motorral közösen, ezzel biztosítva a folyamatos és turbólyuk nélküli húzóerőt.

Két évvel ezelőtt az Esseni Motorshown már kiállítottak egy 212 lóerős OPC Vectrát, amiben szintén egy biturbó dízel dolgozott. Foster szerint a széria dízel 190 lóerős teljesítménnyel kerül majd a Vectrába, nyomatéka pedig 400 newtonméter felett lesz.

A menetteljesítményekre biztosan nem lesz panasz, mivel az OPC tanulmány 6,5 másodperc alatt gyorsult 100 km/órás sebességre, végsebességét pedig elektronika korlátozta 250-nél. Persze ezek mellett a dízel teljesíti majd az Euro4-es károsanyag-kibocsátási szabványt, és fogyasztása is rendkívül kedvező lesz.