230 és 270 lóerős Ferrari V6-os motorral készültek a Stratosok, a turbós változat 350 lóerőt tudott, de versenyváltozat teljesítménye elérte a 480 lóerőt is
A Bertone készítette a Stratos első prototípusát, amelynek ajtaja a szélvédő volt, motorja pedig a Fulvia HF 1600-ból származott
Maserati V8-as biturbo motor hajtotta a Stola 2000-ben bemutatott Stratos tanulmányát
10 fotó
Az idén 35. születésnapját ünneplő Stratos megújulásáért és az új modellért a londoni székhelyű Fenomenon Hostilic Design felel. A cég két éve alakult és az új Stratos a cég első 1:1 arányú tanulmányautója.

A projekt mögött Christian Hrabalek autótervező, marketing szakember és Lancia Stratos rajongó áll. A 28 éves fiatalemberé a világ valószínűleg legnagyobb Stratos gyűjteménye.

Kollekciója 8 autóból áll, közöttük a második prototípussal, egy G4-es raliautóval, egy a Szafari Ralira átalakított, egy turbós és egy ralikrossz változattal is. Ezeken kívül Hrabaleknek három utcai autója is van még.

Nem ez lesz az első újkori Stratos, mert a gyűjtő 2000-ben már papírra vetette terveit az autóval kapcsolatban. Ugyanebben az évben a Torinói Autókiállításon a Stola is kiállított egy S81 névre keresztelt tanulmányt. Az S81 jóval nagyobb volt, mint a korábbi Stratos, a tengelytávja 2400 milliméter lett az eredeti 2180 helyett.

Maserati V8 biturbó motor került a Stola tanulmány motorterébe, de a mostani tanulmány esetében már Fiat/Lancia V6-osban gondolkodnak.

Csővázas szerkezet adja majd az autó alapját, amelyre várhatóan szénszálas anyagból készítenek az eredetihez hasonló karosszériát. Hrabalek szerint nagyon fontos, hogy az autó megőrizze ék alakját.

Az újkori autónál is fontos szempont a maximális vezetési élmény, amit már a 2,4-es (Ferrari) Dino V6-os motorral szerelt utcai változatok nyújtottak. Ezek között volt 230 illetve 270 lóerős, míg 1974-ben megérkezett a turbófeltöltős modell 350 pacival.

Az igazán brutális változat azonban 1976-ban látott napvilágot, akkor ugyanis a Lancia a versenyváltozatba egy V12-es, 480 lóerős blokkot épített. A Lancia 1974-ben (a Fulviával közösen), 1975-ben és 1976-ban már a Stratos-szal is megnyerte a rali világbajnokságot, de bajnok lett az autó az európai ralikrossz bajnokságban is.

1977-ben és 1978-ban az akkor először kiírt egyéni világbajnoki értékelést Sandro Munari, majd Markku Alén nyerte, természetesen Lancia Stratos-szal.