



“Az ultrakönnyű Coupe-t a Jaguarok legjobb tulajdonságaival ruháztuk fel. Ha valaki tudni akarja merre tart a Jaguar, mi az irány, akkor az ebben az autóban találja meg a választ.”
A 2+2 üléses autó méltó utódja lehetne a jelenleg futó XK sorozatnak. Az autó formájáért a cég vezető tervezője Ian Callum felel. Egyszerű vonalvezetés jellemző a JAG-re, a részletek azonban izgalmassá teszik – ilyenek a levegőbelépők a lökhárítóban, a “kopoltyúk” a sárvédőkben, de a kipufogó kialakítása is indulhatna formatervezői versenyen.
Az utastérben a gyártótól megszokott luxus fogadja az utasokat. Kézzel varrott bőrülések, amelyek remek összhangban vannak az alumínium és krómdíszítésekkel. Ezúttal elhagyták a Jaguarrá jellemző J alakú váltókulisszát, maradt viszont az automata váltó.
Hagyományos orrmotor/hátsókerék-hajtás rejtőzik a karosszéria alatt. Egyelőre nem tudni milyen motorral, annyi azonban biztos, hogy az autó kevesebb mint 5 másodperc alatt gyorsul százra, legnagyobb sebessége pedig 290 km/óra körül van.
Ahogy az XJ sorozatnál is, ennél a típusnál is a repülőgépgyártásnál alkalmazott technikát használt a Jaguar. Alumínium vázra alumínium karosszériát építettek, amivel a hagyományos acél karosszériás konstrukcióknál jóval könnyebb tömeget sikerült elérniük.
Kis önsúlyának köszönheti nevét is az autó, így lett Advanced Lightweight Coupe. A karosszéria elemek összeillesztéséhez szegecseket és ragasztót használnak.
