Az NSR 125 helyett építették a mérnökök a 125-ös CBR-t. Vadi új blokkot kapott, így már teljesíti az EURO II-es normát. Sajna a “zwei-takt” NSR erre nem volt képes. Fáj is a szívem. Ebből adódóan, ami a legjobban hiányzik az nem más, mint a motorhang. Alapjáraton szinte hangtalan, emiatt nehéz is szlalomozni vele a dugóban. Nem hallják autós kollégáink a városi forgalomban, tülkölni meg ugye a KRESZ szerint vétség.
Kárpótol viszont a motor kezelhetősége jóindulata. Kezes és egyben kecses kis jószág, bár a 13 lóerő nem egy nagy durranás, de tény és való, elegendő városban. Pécsig mondjuk már nem merészkednél le vele.
Viszont a futóműve király találmány. Még két személlyel sem dobál macskaköves úton, igaz állítási lehetőségünk egyenlő a zéróval, viszont nincs is rá szükségünk. Nagyon profi, tényleg. Pedig vicc, ahogy kinéz. Vékony, mint a ropi, a hátsó villa pedig szinte zártszelvényből van. A gumik mérete, vastagsága a régi Simsonéra emlékeztet. A felnik, mint egy freestyle BMX-é.
A fékekre viszont egy rossz szavam sincs. Elöl szimpla 270-es tárcsa, 2 dugós nyereggel, hátul 220-as karika 1 dugattyús munkahengerrel. Lassulás, satuzás, egyszóval … zsííír.
A fantasztikus teljesítményről már esett pár szó, de most nézzük egy kicsit részletesebben. Üveghangon már talán élvezhető, ami 13 ezres fordulatot jelent. Hasonló motorja van, mint a postás choppereknek. Na persze az nem ilyen pörgős. Keményen 2 szeleppel rendelkezik az egy darab henger.
Van hatodik sebességfokozat is, ezt csak szakadékban hátszéllel értelmes használni. Valószínű csak benzinspórolásra alkalmas. Nem is eszik sokat, beéri kb. 3 literre is. 250 kilométert lehet vele repeszteni egy tankolással. Ha jó napja van, belecsíphetünk a 130-as álomhatárba.
Az ára olyan alacsony, mint a teljesítménye. Manapság hétszázezerért robogót lehet kapni. Én inkább ilyet tolnék a garázsba.
Műszaki adatok – Honda CBR 125 | ||
Lökettérfogat (ccm) | 125 | |
Furat x löket (mm) | 58,0 x 47,2 | |
Motor felépítése | 1 hengeres, 4 ütemű, vízhűtéses | |
Hengerek / szelepek száma | 2 | |
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford) | 9,92(13,4)/10000 | |
Max. nyomaték (Nm/ford) | 10,1/8000 | |
Végsebesség (km/h) | n.a. | |
Indító rendszer | elektromos | |
Erőátvitel | 6 sebességes | |
Váz típusa | acél | |
Villaszög / utánfutás | n.a. | |
Felfüggesztés elöl | 31 mm teleszkópos, 105 mm rugóút | |
Felfüggesztés hátul | Monoshock rugóstag, 120 mm rugóút | |
Fékek elöl | 2 dugattyús, 276 mm-es tárcsa | |
Fékek hátul | 1 dugattyús 220 mm-es tárcsa | |
Gumiméret elöl | 80/90 -17 | |
Gumiméret hátul | 110/80 -17 | |
Üzemanyagtank kapacitás (liter) | 10 | |
Hossz/szélesség/magasság (mm) | 1920 / 675 / 1070 | |
Ülésmagasság | 776 | |
Önsúly (kg) | 115 | |
Vételár (forint) | 699.000 |