Hajszállal megelőzi a Ford Mondeót a Renault Laguna II, amelyből 578-cal több kelt el, mint fő riválisából
A középkategóriában a hármas BMW a legnépszerűbb autó, ami jórészt a domináns német piacnak köszönhető
3 fotó
Érdekes helyzet alakult ki az Európai Unió országaiban a középkategóriás autók között. A prémiummárkák évek óta tartó szárnyalásával az eladási lista első négy helyén három prémiummárka és csak egyetlen tömeggyártó terméke szerepel.

Első helyen a BMW hármas sorozata áll, 323 055 eladott autóval. Második a VW Passat 266 254-gyel. Harmadik, jelentéktelen különbséggel az A4-es Audi, amelyből az összehasonlítás alapjául szolgáló időszakban 259 571 kelt el. Még a negyedik helyen is egy elegáns márka középkategóriás autója követezik, méghozzá a Mercedes-Benz C-osztály.

Az ötödik-kilencedik helyre sorolnak be a francia és német családi autók. Közöttük a Renault Laguna II és a Ford Mondeo áll a legjobban. Előbbiből 232 075, utóbbiból 231 497 autóra találtak vevőt a márkakereskedők.

Mögöttük jóval nagyobb különbséggel következik az Opel Vectra, 143 499 autós értékesítéssel, majd a visszaesőben lévő Citroën C5 és a Peugeot 406. Előbbiből 136 295, utóbbiból 106 122 került a vásárlókhoz.

A cikkben szereplő adatok a 2002. november végi állapotot tükrözik.