Ebben az évben várhatóan legalább félmillió autót ad el a Volkswagen konszern a Kínában.
2001-ben 359 ezer eladott autó volt a mérleg, az idei év első 10 hónapjában már negyven százalékkal több eladást produkált a konszern, mint az előző év hasonló időszakában. Ezzel Németország után itt adják el a legtöbb VW-t.

A páratlan növekedési lehetőségek mellett a helyi piac igen nagy előnye, hogy itt a legnagyobb az árrés az egész világon, ezért Kína jövedelmezősége kiemelkedő. 2007-ig a VW évente 600 millió euró (141,5 milliárd forint) beruházására készül a térségben kutató-fejlesztő és gyártókapacitásai bővítésére.

2007-ig Robert Büchelhofer, a Volkswagen igazgatótanácsának tagja a kínai eladások megduplázódására számít. Két új modellel jelennek meg a pezsgő újautó-piacon. Az egyik újdonság a Brazíliából ismert Gol, gyártása már folyik. Ez egy Dél-Amerikának kifejlesztett egyszerű kisautó. Kínában nagy népszerűségnek örvendenek a lépcsőshátú modellek, ezért a másik modell a Polo lépcsőshátú változata lesz.