



Pénteken a rali a Budapest-Kiskőrös-Kecskemét-Jászberény-Tokaj-Miskolc-Lillafüred utat járta be. A kecskeméti állomáson érdekes feladatot eszeltek ki a házigazdák, a versenyzőknek egy Fiat Stilón kellett lecserélniük az egyik kereket. Tokajban a tavalyi évhez hasonlóan aszútaposás volt a feladat, de a szőlőszemeket fehér lufik helyettesítették.
Szombaton már nem úszták meg az ügyességi autós feladatokat a versenyzők, kétszer is bizonyítaniuk kellett volánvirtuóz tudásukat. A bóják kerülgetése előre nem, tolatva azonban többeknek gondot okozott. Budapestet érintve az este Sopronban ért véget. Az esti programok közt nem csak aznapi eredményeket hirdették ki, hanem a helyi borlovagrend tagjai új tagokat választottak a versenyzők közül, ugyanúgy, mint Pénteken este Lillafüreden. Vasárnap már könnyebb utat kellett leküzdenie a mezőnynek, az utat Balatonboglár érintésével vették Budapest felé.
Regőci Attila főszervező, és Ferjáncz Attila a verseny sportigazgatója most is felhívta mindenki figyelmét, hogy győzni akarás senkit se vakítson el, mivel a közlekedés szabályait a versenyzőknek is be kell tartani. A rali mindhárom napjának reggelén szúrópróba szerűen öt-öt versenyző-párost megszondáztattak, és a verseny alatt végig árgus szemekkel figyelték a gyorshajtókat a traffipaxok is. A sebességet túllépők nem csak pénzbüntetésre, hanem idő-büntetésre is számíthattak.
Dr. Sümegi József a Magyar Szőlő- és Bortermelők Szövetségének elnöke ismét a Borok Útja rali társelnöki címét töltötte be. Az ismert borász elmondta, hogy az idén hetedszer zajló bortúra Magyarország összes ismert borvidékét bejárta már, mégis mindenki szeretne legalább egy évben egyszer újra kirándulást tenni ezeken a tájakon.
A szép tájak, finom borok, jó versenyzés mellett megszokott a Borok Útja ralin a szép háziasszony is. Idén ezt a posztot Friedl Edit szépségkirálynő töltötte be. Edit elmondta, hogy annak ellenére, hogy általában nem igen iszik alkoholt, nagyon jól érezte magát, és ha teheti, jövőre is itt lesz. Hozzátette, hogy a versenyzés örömét látva, jövőre akár versenyautóval is szívesen rajthoz állna.
Újdonság volt az idei futamon, hogy az SPQR Járműkereskedelmi Kft. jóvoltából a teljes mezőny azonos autóval vághatott neki a közel 1500 kilométeres túrának. Az SPQR nem csak a mezőny, hanem a versenyigazgatóság és sajtó részére is biztosított autót. Minden versenyző-páros teljesen azonos, 80 lóerős, 1,2 literes légkondicionált Fiat Puntóval abszolválhatta a távot. Korábban sokan nehezményezték, hogy a sorsolás útján volt, akinek erősebb autó jutott, de idén megoldódott a lóerő-különbség, és csak a párosok ügyessége számított.
Regőci Attila a verseny közben többször is elmondta, hogy ezen a ralin nem az a fontos, hogy ki nyer a végén, hanem, hogy végig jó legyen a hangulat. Ezt mi sem bizonyítja jobban, minthogy az első helyezet ugyanakkora tapsot kapott a díjkiosztón, mint az utolsóként célba érő.