Az aszfaltcsík éjszaka valóságos szörnyeteggé válik. A pályát nehézzé teszi az állandóan változó időjárás (2 percen belül zuhoghat az eső), és az, hogy az éjszakai rohanás során a versenyzők gyakorlatilag vakon száguldoznak, hiszen ez a világ legsötétebb pályája. A borzasztóan tempós és nehéz kanyarkombinációkkal tarkított 7 kilométeres pálya még nappal is kemény feladat elé állítja a pilótákat.

A versenyre idén is sok ezren voltak kíváncsiak. Talán pont az óriási tempó és a veszély (tavaly 2 versenyző vesztette itt életét) vonzza az endurance szerelmeseit a pálya mellé. Sok csapattal illetve versenyzővel idén sem volt kegyes a sors, a pálya idén sem kegyelmezett sokaknak.

Rögtön a verseny első negyedében a Yamaha Moto France gyári alakulata, a Free Bike csapat egyik versenyzője bukott óriásit, a hírhedt Orouge kanyar kijáratánál. A versenyző szerencsésen megúszta az esést, ám motorja porig égett.

A Stephane Mertens vezette Zonghsen 2-es rajtszámú csapata is feladta a versenyt, míg ugyanennek a csapatnak a 9-es rajtszámú alakulatából Bruno Bonhuil az éjszaka legszörnyűbb balesetét szenvedte. Bonhuil a szintén győzelemre esélyes GMT94 csapat vezéregyéniségével, Christophe Guyot-val akadt össze. Sajnos egy harmadik versenyzőt is magukkal rántottak. A baleset miatt a több mint egy órát volt a pályán a Safety Car az éjszaka sötétjében, mindhárom versenyzőt súlyos, életveszélyes sérülésekkel, mentőhelikopterrel szállították kórházba.

Mi magyarok Bitter Sándorért szoríthattunk a 24 órás viadalon. Bitti derekasan helytállt a küzdelemben, aminek egyik bizonyítéka, hogy nem csak a magyar nyelvű Eurosport beszélt végig versenyzőnkről és csapatáról, hanem a német kommentátor is végig őket dicsérte.

A nevezett 59 csapatból a magyar érdekeltségű istálló a 24 óra letelte előtt másfél órával a szenzációsnak tűnő 8. helyen robogott. Az utolsó kerékcserénél azonban nem várt hiba adódott. Az első tengely beszorult egy távtartóba, ahonnan csak 35 perc elteltével, flex-szel lehetett kiszabadítani. A malőr következtében a csapat a 19. helyre esett vissza, ami szintén kiváló eredmény. A “nagyok” szerint, aki Spa-ban célba ér az első 20 között, az a világ hosszú távú motorosainak elitjéhez tartozik.

A versenyt a Castrol Suzuki csapat nyerte, melynek frontemberei Brian Morisson, és Chirstian Laville.

Bitter Sándornak saját bevallása szerint a sötét éjszaka hozta a legkeményebb pillanatokat. Bitti csapata a nyolcadik helyen állt az éjszaka közepén, amikor is egy összeütközésnél a pályára került hordalékon (sóder, fű, olaj, víz) elcsúszott. Sérült könyökkel ugyan, de a magyar fiúnak sikerült beevickélnie a boxba péppé tört motorjával. A bukás miatt sajnos visszacsúszott a csapat a 42. helyre, de délelőttre sikerült újra megszerezni a már említett nyolcadik helyet.

Az első éjszakai hivatalos edzés után versenyzőnk nem kis elismerésben részesült, hiszen a többszörös világbajnok Stephane Mertens megveregette Sanyi vállát és csak ennyit mondott: “Red Bullos, a hősök éjszaka születnek!”

Bitter Sándor így kommentálta a 24 órás versenyt: “A baleset nélküli éjszakai száguldás volt eddigi legnagyobb motoros élményem, és azt kívánom minden magyar fanatikus versenyzőnek (nagyon sok ügyes és elszánt palit látok 400-ban és a Cosmo kupán is), hogy addig tartsanak ki, amíg egy ilyen éjszakai rohanásban nem lesz részük. Ez az élmény minden kudarcot és erőfeszítést megér!”