A múlt hét elején egy utolsó megbeszélést tartott a cég vezetése a hitelező bankokkal, de nem született megállapodás a felek között és a cég csődöt jelentett.
A hír hatására a cég részvényei a frankfurti tőzsdén azonnal elveszítették értékük felét. Az 1300 embert foglalkoztató vállalat három lehetséges partnerrel tárgyal az átvételről, melyek egyike a Magna, egy neves kanadai autóipari beszállító. Csődje előtt a cég hosszabb ideje keresett stratégiai partnert.
Az egykori Trabant gyár a német újraegyesítés után is működött és sokan fantáziát láttak benne. Feladata az volt, hogy jelentős állami segítséggel high-tech vállalattá nője ki magát, amely köré beszállító és szolgáltató cégek épülhetnek.
A Trabant gyártásának befejezése után a fizetésképtelen céget a legtöbben leírták. A kilencvenes évek legelején a Sachsenringet átvette a hazai ÁPV Rt. német megfelelője.
1993-ban sokadik vevőjelöltként egy testvérpárhoz került a Sachsenring, akik bőséges állami segítséggel mintavállalattá kívánták fejleszteni a valamikori Trabant gyárat. A papírjaguárok helyett Audikhoz, Volkswagenekhez és Opelekhez készültek alkatrészek az üzemcsarnokokban.
Négy évvel ezelőtt már pénzügyi nehézségekkel kellett megküzdenie a cégnek, amelye gondokat a cégvezetés hibái csak súlyosbítottak. A múlt hét közepén a hitelezők úgy döntöttek, hogy nem finanszírozzák tovább a veszteségeket.