A kerekek szériában 17 colra nőnek, nagyobbak lesznek a hátsó lámpák. DVD- és MP3-lejátszóval, internet hozzáféréssel és térhatású hangrendszerrel szerelik fel az új Audi luxusautót. Ennek része egy 16:9 arányú képernyő a műszerfal közepén.

A motorpaletta legtöbb tagja ismerős az A4-ből vagy a nemrég felfrissített A6-ból. Alul a nemrég piacra dobott, háromezres V6-os áll 220 lóerővel. A dízelek alapmodellje az A4 Avant tesztautónkat repítő 2,5 literes V6-os. Fölöttük következik a 4,2 literes nyolchengeres és a szintén V8-as közvetlen befecskendezéses turbódízel, amelynek hengerűrtartalma 3,3-ról 4 literre nő. Később érkezik a W12-es benzinmotor. 430 lóerő feletti teljesítményt ad le a duplaturbós V8-as.

Érdekesség, hogy kanyarban a lámpák a kormánymű adatai alapján követik az utat. A későbbiekben a kormány helyett a műholdas navigációs rendszer adja a kanyar ívét követő fényszóróknak a jelet. A következő A8 elsősorban a menetdinamikában kíván jobb lenni az E65-ös új hetes BMW-nél vagy a W 220-as Mercedes-Benz S-osztálynál. Marad a teljes egészében alumíniumból készülő karosszéria, ami elvében megegyezik az Audi A2-ével. A futóműben is jelentős lesz a könnyűfémek aránya. Különlegesség a légrugózás, amelyet a számos előnyt kínáló adaptív lengéscsillapítással társítanak.