A motor a PSA Peugeot Citroën és a Ford együttműködésében tervezett motorcsalád legkisebb tagja. Ugyanez az erőforrás bekerül a Citroën C3-ba, a Ford Fiestába és a Peugeot 206 HDi-be. Utóbbi 2002 év elejétől lesz megvásárolható hazánkban. A motor előnye, hogy igen rugalmasan felhasználható, mivel kisautókba és alsó középkategóriás kocsikba is beépíthető. Azonosak a kábelek, a vezetékek és a csövek, bármely típusba kerül is be a dízel.

1398 köbcentiméter a hengerűrtartalom, a motorhoz három- és ötajtós karosszéria is társítható. 50 kW (68 lóerő) a legnagyobb teljesítmény 4000-nél, a maximális nyomaték 160 Nm kétezres fordulaton. A motor súlya 98 kilogramm, ami jónak számít. A turbófeltöltő geometriája nem variálható.

A kétszelepes turbódízel furata 82, lökete 73,7 milliméter. Második generációs Bosch közös nyomócsöves befecskendzeőrendszerrel és Kühnle Kopp Kausch, turbófeltöltővel szerelték a motort. A KKK feltöltő fordulatszáma eléri a 240 000-et. A KKK a legnevesebb turbófeltöltő gyártók egyike.

A sebességváltó és a kerékfelfüggesztés nem különbözik az erősebb 307 dízelektől. Az összáttétel az eltérő kerekek miatt némileg rövidebb a menetdinamikát javítandó.

Világszerte 220 000 Peugeot 307 talált gazdára október végéig. A siker hazánkban is hasonló: az idei első kilenc hónapban 1219 kelt el belőle, pedig a piaci bevezetés ideje nyár elejére esett. A dízelek aránya 40 százalék, ami a kis dízel megjelenésével a Peugeot várakozásai szerint 60 százalékra nőhet.