Marcus Grönholm áll az élen 13 szakasz után 1

Marcus Grönholm áll az élen 13 szakasz után


Az előző naptól eltérően kevésbé ködös időjárás fogadta a Brit rali harmadik napján a még versenyben lévő pilótákat. A reggeli első, összetettben kilencedeik szakasz igen nagy kihívást jelentett a versenyzők számára, mivel hossza meghaladta a 46 kilométert. Ahogy az előző nap második felében, most is maximális erőbedobással versenyzett Marcus Grönholm, ő volt a leggyorsabb a kilencedik szakaszon. 25 perc 28,1 másodpercre volt szükség, hogy a Peugeot 206 WRC-vel versenyző pilóta teljesítse a távot. Mindössze 6,9 másodperccel maradt el Harri Rovanpera a csapattárs idejétől, ezzel a második helyet autózta. A Ford utolsó reménysége a világbajnoki győzelemre Carlos Sainz, aki ennek megfelelően keményen hajtott. Ám így is csak a harmadik volt a szakaszon, mivel egy defekt miatt nem tudott maximális tempóban haladni. Az összetettben így továbbra is Grönholm (Peugeot) vezetett, 57 másodperccel megelőzve Richard Burnst (Subaru) és 59 másodperccel Harri Rovanpera előtt.
Nem mindegyik Peugeot-val versenyző pilótának ment minden ilyen jól reggel. Didier Auriol autója lesodródott az útról és több mint három percet vett igénybe mire visszajutott oda. Így a negyedik helyről a tizedikre csúszott le. A Mitsubishi még versenyben lévő pilótája Freddy Loix sem úszta meg egyszerűen az első szakaszt. Összetörte autója hátsó lökhárítóját, valamint tönkrement a váltó harmadik és ötödik fokozata is.
Volt azonban természetesen olyan is akinek sikeres volt a reggeli hosszú szakasz, ezek közé sorolandó Armin Schwarz is. A Skoda versenyzője a nyolcadikról a pontszerző hatodik helyre lépett előre az összetett versenyben.

A tizedik szakaszra elkezdett felszállni a köd ezért a pilóták még bátrabban nyomták a gázt. Marcus Grönholm (Peugeot) volt ismét a leggyorsabb pilóta, immár hetedszer autózta az első időt a Brit ralin. Ez meg is látszott az időkön már több mint egy perccel vezetett Richard Burns (Subaru) előtt az összetettben. Richard Burns a második helyen ért célba, 12 másodpercet kapva a finn világbajnoktól. Bár a Forddal versenyző Carlos Sainz a harmadik időt autózta, a negyedik helyen állt az összetettben és másfél perc választja az előtte álló Harri Rovanperától.
Freddy Loix-t megbüntették, mert a szervizből késve érkezett a 10. Szakasz rajtjához, mert a szerelők túl hosszú idő alatt cserélték ki a Lancer váltóját. Ám ez sem segítet túl sokat, mert a váltó hibája miatt kiállt a versenyből a 10. Szakaszon.

A Tavalyi világbajnok Grönholm így kommentálta az eseményeket: „Igen jól mentünk reggel, semmi hibánk nem volt. Megpróbáltam lendületesen autózni, de természetesen biztonságosan is. Most nem volt olyan nagy köd.”

A tizenegyedik szakaszon már a megszokott módon Grönholm autózta a legjobb időt. Mögötte Burns és Rovanpera következett, ám ez nem számított, mivel a szakaszt törölték. Történt ugyanis, hogy a spanyol Carlos Sainz Fordja lesodródott az útról és a nézők közé rohant. 15 néző sérült meg, akik közül ötöt helikopterrel kellett korházba szállítani. Bár négy perc után sikerült továbbindulnia a Fordos párosnak, ám a szakasz után bejelentették, hogy visszalépnek a további versenytől. Ez a Peugeot számára azt jelenti, hogy a verseny vége előtt már megnyerték a konstruktőri világbajnokságot. A 11. Szakaszon minden versenyző Armin Schwarz hetedik helyével járó 18 perc 14,6 másodperces idejét kapta meg. A szakasz után egyenlőre nem tudni miért de kiállt a versenyből az addig az abszolút ötödik helyen álló Higgins-Thomas

A rendezők törölték a programból az utolsó előtti, tizenkettedik gyorsasági szakaszt is. A párosok ezért visszatértek a swansea-i szervizparkba, ahonnan a javítások után továbbindultak az utolsó szakasz helyszínére.

Az utolsó gyorsaságit ugyanott rendezték meg, mint ahol csütörtökön az elsőt. A cardiff-i Super Speciált páros versenyként teljesítette a mezőny, azaz a pilóták kettesével, egymással küzdve vezettek végig a 2,4 kilométer hosszú szakaszon. Ezen a 13. gyorsaságin az első húsz pilóta fordított sorrendben indult.
Ezúttal nem Grönholm volt a leggyorsabb, hanem a Hyundai Accent WRC-vel induló Alister McRae. Után sem a legnagyobb ászok következtek, a második Armin Schwarz lett a Skoda Octavia WRC-vel. A harmadik időt pedig Kenneth Erikkson (Hyundai) autózta. Grönholm az ötödik, Burns a hatodik helyen ért célba.

A nap végére eldőlt, hogy a Peugeot már világbajnok, de az egyéni világbajnoki cím kihirdetése még várat magára. Ha Burns az első négyben végez akkor világbajnok, ám ha ez nem sikerül, akkor Colin Mcrae az idei bajnok.

Az összetett verseny állása a harmadik nap után:

1. Gronholm-Rautiainen Peugeot 206 WRC 2h21’34″2 104.4 km/h
2. Burns-Reid Subaru Impreza WRC + 01’25″4
3. Rovanpera-Pietilainen Peugeot 206 WRC + 01’44″6
4. A.Mcrae-Senior Hyundai Accent WRC + 04’14″7
5. Schwarz-Hiemer Skoda Octavia WRC + 05’56″7
6. Eriksson-Parmander Hyundai Accent WRC + 06’10″1
7. Auriol-Giraudet Peugeot 206 WRC + 06’57″9
8. Thiry-Prevot Skoda Octavia WRC + 07’40″2
9. De Mevius-Boyere Peugeot 206 WRC + 10’16″5
10. Arai-Sircombe Subaru Impreza WRC + 11’13″9

Az N csoport állása 13 szakasz után:

1. Ferreyros-Marin Mitsubishi Lancer 2h37’16″9 94.0 km/h
2. Backlund-Andersson Mitsubishi Lancer + 00’27″2
3. D.Higgins-Thorley Subaru Impreza + 00’30″3

A Super 1600 állása három nap után:

1. Loeb-Elena Citroen Saxo 2h39’49″7 92.5 km/h
2. Mcshea-Orr Citroen Saxo + 02’37″3
3. Dallavilla-Bernacchini Fiat Punto + 02’58″3