Az Auto Week tesztelői 64 kilométer/órás tempónál hajtottak végre kikerülési manővert a kocsival, amely az A-osztályú Mercedes korábbi változatának felborításával elhíresült jávorszarvas-teszthez hasonlít. A terepjáró kerekei elvesztették a kapcsolatot az úttal, majd a kocsi felborult és kétszer megpördült hossztengelye körül. Korábban egyedül a más szaklapoknál igen biztonságos útfekvésűnek és személyautókhoz hasonlóan vezethetőnek ítélt BMW X5 billent két kerékre az Auto Week tesztjén.

Az autó Week újságírói azt mondják, hogy a terepjárók ugyan nyilvánvalóan máshogy viselkednek a határtartományban, mint a személyautók, vezetni viszont ugyanúgy vezetik őket, mint bármely alsó középkategóriás autót. Emiatt ugyanolyan próbák elé kell állítani őket.

A gyártó DaimlerChrysler konszern szakértői az útfelület kedvezőtlen változása és az agresszív vezetési mód kedvezőtlen összhatásával magyarázták a borulást. A német-amerikai konszern vitatja a teszt módszereit, a tesztpályát, a vezetési stílust és főleg a teszt eredményének összehasonlíthatóságát a hétköznapi közlekedésben előfordul helyzetekkel. Hasonló problémát korábban sem az ügyfelek, sem más szaklapok tesztjei nem tártak fel. A gyár saját próbái során két kerékre sem tudta billenteni az autót.

Hasonló vizsgálatokat több autós lap végez. Ezek eredményei jellemzően abban egyeznek meg, hogy hirtelen kormánymozdulatra több terepjáró is borulásra hajlamos. Ez a magas súlypontú terepjárók kényszerű adottsága.