Burns a világbajnokság esélyese 1

Burns a világbajnokság esélyese

A walesi pályákon nem az Ausztráliában megismert rajtrendszer szerint indultak a párosok, hanem a korábbi hagyományos módszerrel. Ez azt jelenti, hogy a világbajnoki pontversenyben élen álló Colin McRae indult elsőként, utána Makinen, Burns és Sainz. Saras csúszós pályákon küzdöttek a pilóták, a versenyzést néhol köd is nehezítette.
Colin McRae nagy tempóban kezdte a reggelt, így a tegnapi első szakasz után, ma reggel is ő volt a leggyorsabb. Mögötte Marcus Grönholm és Didier Auriol következett, mindketten a Peugeot csapat versenyzője.

Ahogy arról már korábban beszámoltunk csillaghullás tarkította a Brit Rali második napjának délelőttjét. Elsőként Makinen esett ki a reggeli első gyorsaságin, a Mitsubishi Lancer egyik kereke kiszakadt. Petter Solberg is kénytelen volt feladni a versenyt, eltűnt ugyanis a turbónyomás a Subaru motorjából. Piero Liatti a Hyundai versenyzője sem tudta befejezni a nap első gyorsaságiját, ugyanis tönkre ment a kuplung az Accent WRC-ben. A negyedik gyorsaságin tovább folytatódott a nagyok kiesése, előbb McRae törte össze igen csúnyán a Ford Focus WRC-t, majd Panizziék álltak ki a váltó hibája miatt. Panizziéknak egyéb kalandból is kijutott, ugyanis a szakaszon megállt a Peugeot 206 WRC, mire ők kiszálltak, hogy megpróbálják megjavítani. Miközben ők a szerviz csapat telefonon érkező utasításait hajtották végre, egy a mellettük elhajtó autó kereke egy kővel hasba lőtte a navigátort Herve Panizzit. Tovább tudtak menni a szervizpontra, ahol fájdalmai lettek a navigátornak, mivel az autójuk alkalmatlan volt további versenyzésre, Herve Panizzit korházba vitték kivizsgálásra.
A következőképp nyilatkoztak a világbajnoki esélyesek kiesésükről:

Makinen: „Egy nagyon gyors balkanyarban történt az eset. Egy mélyedés volt az úton, amibe nagyon gyorsan érkeztük bele, és én még fékeztem is aminek hatására eltört a felfüggesztés és kiszakadt egy kereke az autónak. Nem tudtuk kijavítani a hibát, így kiálltunk a versenyből. Most igen csüggedten és elkeseredetten érzem magam, sajnos van amikor ez így megy az életben. Egyszer szerencsés vagy egyszer nem.”

McRae: „Hibát követtem el és ezért megbűnhődtünk. Egy gyors jobb kanyarban az útban lévő lyukba hajtottam, ami megdobta az autót. Felrepültünk a levegőbe, és vagy négyszer-ötször átpördültünk, mire visszaértünk a földre. Az autó teljesen összetört. Nagyon sajnálom, hogy ez történt, mert a csapat annyi mindent megtett értünk.
Ám Richard-nak is át kell vészelnie a hátralévő három napot.

Richard Burns így mesélt a délelöttjéről: „Eddig minden Ok. Az első szakaszon kissé lassabban kezdtem, ám a másodikon és harmadikon már keményebben hajtottam. A negyedik ismét kissé lassabban hajtottam, látva Colin kiesését. Mindannyian nagyon gyorsan hajtottunk, amíg ez nem történt, talán én kevesebbet vállaltam be mint Colin. Most már azért kell harcolnom, hogy az első négyben végezzek, ami nem olyan könnyű ebben a mezőnyben.

Carlos Sainz sem volt éppen jó helyzetben, a második szakaszon defektet kapott, ami miatt csak lassabban tudott haladni. A defektes gumi eltépte a fékcsövet, ezért a szakasz után megálltak kijavítani a hibát. Kereket tudtak cserélni, de féket nem tudták megjavítani, így még két szakaszt első fék nélkül tettek meg. Ha ez nem volna elég a javítás miatt késtek az egyik időellenőrzéstől, amiért 40 másodperc büntetést is kaptak.
Colin kiesése után az is előfordulhatott, hogy egy külsős a Higgins-Thomas páros volt a legjobb helyen álló Forddal versenyző páros.

Colin McRae az első helyről esett ki, helyét a Peugeot-s Marcus Grönholm vette át. Őt csapattársa Didier Auriol és a Subarus Richard Burns követte. Makinen és McRae kiesése és Sainz problémái mind a Richard Burns malmára hajtják a vizet. Egyelőre úgy tűnik, neki van a legnagyobb esélye, hogy világbajnok legyen.
A tavalyi világbajnok Marcus Grönholm nem érdemtelenül vette át a vezetést, az ötödik szakaszon is, csakúgy mint a harmadikon és másodikon, ő volt a leggyorsabb. Mögötte a második helyen a 3 és negyedik szakaszon alaklommal csakúgy mint az összetettben Auriol érkezett a célba.

Miután a szervizben sikerült rendbe hozni a spanyol Sainz-Moya páros autóját, az ötödik gyorsaságin a második legjobb időt autózták. Ezúttal Sainz-on nagyon sok múlik, világbajnokká teheti magát a csapatot, vagy akár McRae-t is. Utóbbihoz meg kellene előznie még Burnst, akitől egy perc választotta el. Az összetett negyedik helyén álló Harri Rovanpera (Peugeot)a harmadik időt szerezte meg a délelőtt negyedik szakaszán (5.).

Grönholm a hatodik szakaszon is első lett és mögötte ismét Auriol következett. Harmadik időt autózott immár harmadszor Richard Burns, aki így továbbra is biztosította magának a világbajnoki esélyt. Bár neki is akadtak problémái, nem volt meg a teljes töltőnyomás a motorban. E mellett úgy kellett tartania lépést a Peugeot-s pilótákkal, hogy biztonságosan és óvatosan vezessen.

A hetedik 26,7 kilométer hosszú szakaszon sem talált legyőzőre a finn Marcus Grönholm. Ám Richard Burns ezúttal nem harmadik, hanem a második időt szerezte meg. Carlos Sainz is folytatta a felzárkózást az élen állókhoz, az abszolút harmadik időt autózta.

A második nap utolsó, az összetett nyolcadik gyorsaságiján már nem Grönholm volt az első, a harmadik lett. Ezúttal csapattársa Harri Rovanpera volt a leggyorsabb, aki a finn világbajnok mellett a másik pilóta, akit a Peugeot nevezett a csapat pontokért. A Subarus Richard Burns 3,1 másodperccel elmaradva a második időt autózta, ami számára azt jelentette, hogy az összetettben is feljött a második helyre.
Minden esélye megvan a Peugeot-nak, hogy a tavaly után ismét övéké legyen a konstruktőri világbajnoki cím. Az első négy helyezett között három autójuk ott van. Meglepetésre jól szereplenek a Hyundai versenyzői is, Alister McRae a hatodik helyen áll, míg Kenneth Erikkson a kilencedik.

Az összetett verseny állása a második nap után:

1. Gronholm-Rautiainen Peugeot 206 WRC 1h20’15″0 104.5 km/h
2. Burns-Reid Subaru Impreza WRC + 00’36″5
3. Rovanpera-Pietilainen Peugeot 206 WRC + 00’52″4
4. Auriol-Giraudet Peugeot 206 WRC + 02’10″0
5. Sainz-Moya Ford Focus WRC+ 02’26″9
6. A.Mcrae-Senior Hyundai Accent WRC + 02’37″6
7. Higgins-Thomas Ford Focus WRC + 03’41″9
8. Schwarz-Hiemer Skoda Octavia WRC + 03’51″9
9. Eriksson-Parmander Hyundai Accent WRC + 03’52″4
10. Loix-Smeets Mitsubishi Lancer + 04’17″5

Az N csoport állása nyolc szakasz után:

1. Ferreyros-Marin Mitsubishi Lancer 1h30’04″2 93.1 km/h
2. Backlund-Andersson Mitsubishi Lancer + 00’11″3
3. D.Higgins-Thorley Subaru Impreza + 00’47″9

A Super 1600 állása két nap után:

1. Loeb-Elena Citroen Saxo 1h31’37″5 91.5 km/h
2. Dallavilla-Bernacchini Fiat Punto + 02’07″5
3. Mcshea-Orr Citroen Saxo + 02’37″2