Végéhez ér a ralivilágbajnokság 1

Végéhez ér a ralivilágbajnokság

Utolsó, tizennegyedik futamához érkezett a 2001-es ralivilágbajnoki évad. A Brit Ralit november utolsó hétvégéjén, 22-25-e között rendezik meg. Igen komoly múltra tekint vissza a futam. 1932-óta 57-ik alkalommal rendezik meg. Kilenc éve Network Q Rally néven is ismert, melyet a főszponzorról, a legismertebb brit használtautó kereskedésről neveztek el.

A brit futam ezúttal négy napos lesz, már csütörtök este megkezdik a versengést a csapatok. Összesen tizenhét gyorsaságit írtak ki a rendezők, melyek együttes hossza 380,86 kilométer. A verseny teljes távja 1714,77 kilométer. A legkeményebb nap a pénteki lesz, ekkor hét gyorsaságit kell a párosoknak teljesíteni, szemben a szombati öttel és a vasárnapi néggyel. Tavaly az első három helyezett sorrendje a következő volt: 1. Richard Burns, 2. Marcus Gronholm, 3. Tommi Mäkinen.

Az első és egyetlen csütörtöki szakaszt, kifejezetten nézőbarátra tervezték, ugyanis párban csatáznak a pilóták. A 2,5 kilométer hosszú pályán este 7 után indul a mezőny, így sötétben is küzdenek majd az autók.
A futam nagyon izgalmasnak ígérkezik, nagyban befolyásolhatja a körülményeket az időjárás. Lehet köd, eső és akár hó is, aminek fényében egészen más gumik és beállítások kellenek a murvás talajra.

Egyelőre még nyitott a világbajnoki cím sorsa, mind a pilóták, mind a csapatok között. Négy pilóta és két csapat esélyes még arra, hogy megszerezze az első helyet. A pilóták közül Colin McRae-nek (Ford) van a legtöbb pontja, és mivel neki ez hazai futamnak tekinthető, így a győzelemre is nagy esélye van. Bár a Subaru elsőszámú versenyzője, Richard Burns egyelőre harmadik a pontversenyben, de talán ő a leginkább esélyes a végső győzelemre. Csakúgy, mint tavaly, azt megelőző két évben is Burns nyert a Brit Ralin. Rajtuk kívül megszerezheti még a világbajnoki címet a spanyol Carlos Sainz (Ford) és finn Tommi Mäkinen is. A Mitsubishi versenyzőjének ez lehetne az ötödik világbajnoki címe, ám több tényező is ez ellen szól. Egyfelől még nem működnek valami tökéletesen az új Lancer Evolution WRC-k, másfelől ismét új navigátorral áll rajthoz Mäkinen. Az N-csoportban és a Super 1600-as bajnokságban már bajnokot avattak korábban. Gabriel Pozzo lett az N-es géposztály bajnoka, míg az 1,6-osok között az a Sébastien Loeb lett a legjobb, aki jövőre már egy Citroen Xsara WRC-t kormányoz.

A csapat-világbajnoki címre az év elején még igen gyengén kezdő Peugeot a legesélyesebb. Valószínűleg azért sikerült végül ilyen jól az évük, mert jól válogatták össze, hogy az egyes futamokon mely párosok pontjai számítsanak bele a csapatversenybe. Világbajnok lehet még a Ford csapat is, hiszen csak négy ponttal vannak elmaradva a franciák mögött.

A Brit Ralira nevezett csapatok összeállítása:

Peugeot:
Grönholm – Rautiainen
Auriol – Giraudet
Rovanpera – Pietilainen
Panizzi – Panizzi külsősként

Ford:
Sainz – Moya
Mcrae – Grist

Subaru:
Burns – Reid
Solberg – Mills
Arai – MacNeall
Martin – Park

Mitsubishi:
Mäkinen – Linstrom
Loix – Smeets

Hyundai:
Eriksson – Parmander
A. McRae – Senior
Liatti – Cassina

Skoda:
Schwarz – Hiemer
Thiry – Prevot
Kresta – Tomanek

A világbajnoki pontverseny állása a Brit Rali előtt:

Egyéni:

1. Colin McRae: 42 pont
2. Tommi Mäkinen: 41
3. Richard Burns: 40
4. Carlos Sainz: 33
5. Harri Rovanpera: 30
6. Gilles Panizzi: 22
7. Marcus Grönholm: 26
8. Didier Auriol: 23
9. Francois Delecour: 15
10. Petter Solberg: 11
11. Jesus Puras: 10

Csapatok:

1. Peugeot: 90 pont
2. Ford: 86
3. Mitsubishi: 69
4. Subaru: 62
5. Skoda: 15
6. Hyundai: 13

Az N-csoport állása 13 futam után:

1. Gabriel Pozzo: 71 pont
2. Gustavo Trelles: 36
3. Manfred Stohl: 23

A Super 1600-as bajnokság állása öt futam után:

1. Sébastien Loeb: 40 pont
2. Andrea Dallavilla: 30
3. Giandomenico Basso: 10