Három műszakos termelést alapul véve évi 230 000 váltó készülhet az új üzemben, ahol 2002 végén indulhat be a gyártás. 180 millió márkát, tehát körülbelül 23 milliárd forintot fordít a General Motors német leányvállalata a hajtáslánc elemének gyártására. A befektetés a GM-Fiat első jelentős németországi invesztíciója azóta, hogy a General Motors megszerezte a Fiat 20 százalékát a GM 5,1 százalékáért cserébe.

Az épülő üzemben most kezdődött meg a különböző gépek beszerelése. A fogaskereket megmunkáló berendezések súlya hat tonna, értékük darabonként 8 millió német márka.

Rüsselsheimben patinás múltja van az autó- és a sebességváltó-gyártásnak. Az első Opel elkészülte, 1899-óta készítenek itt erőátviteli elemeket. 2000 júniusában már a 10 milliomodik váltó legyártását ünnepelték.