Minőségbiztosítási okokból az eredetileg tervezett novemberi időpontban nem a sorozatgyártás kezdődik el Kölnben, hanem előszériát gyártanak. Hosszú felfutási időszakot követően 2002. februárban indulhat meg a tényleges sorozatgyártás. A kölni üzemet egymilliárd márkás (közel 128 milliárd forintos) költséggel modernizálták, a Fiesta spanyolországi gyártási helyszínén 300 millió dollárt fektettek be.

Február 14-étől két műszakban, jövő áprilistól három műszakban készülnek az új Fiesták. Évente összesen 405 000 Fiesta készülhet a kereslet függvényében. Magyarországot nem érinti a csúszás, mert a Fiesta harmadik teljesen új generációját csak 2002 második felében forgalmazzák hazánkban. A motorválaszték egy 1,3 literes benzinesből áll 58 és 68 lóerővel. E fölött következik a 80 lovas ezernégyes és az egy-hatos benzinmotor 100 lóerővel. Érdekes alternatíva az 50 kW-os, 68 lóerős közös nyomócsöves turbódízel.