A Toyota dízelmotor stratégiájának megfelelően a D-4D jelzést kapja az új 2.5 literes dízelmotor, amely a novemberben megújult Toyota Dyna, Hiace és Hilux haszonjárművekbe rendelhető. A közös nyomócsöves dízelmotor kétféle teljesítménnyel érhető el: 88 és 102 lóerővel. Mindkét változatban hengerenként négy szelep végzi a gázcserét, és megfelelnek az Euro 3-as környezetvédelmi normának.
Az új motoroknak köszönhetően csökkenhet a szervizköltség is. Az olajcsere periódus 15000 km, kötelező szervizre 30 ezer kilométerenként kell vinni az új motorral szerelt haszonjárműveket.
A Toyota Dyna új változatának érdekessége, hogy megnövelt terhelhetőségének köszönhetően a Dynával belépett a Toyota a 3500 kg megengedett legnagyobb össztömegű haszonjárművek táborába. A Dyna 300 megengedett legnagyobb össztömege 3000, míg a 350-nek 3500 kg. Hazánkban dupla- és szimplakabinnal, kétféle motorral, háromféle tengelytávval forgalmazzák a megújult Dynát. A Dyna 100-hoz a 88 lóerős motor jár, a Dyna 150 alapmotorja a 102 lovas D-4D. A Dyna 100 listaára járóképes alvázként 88 lóerővel 2 720 000 forint ÁFA nélkül.
Az új modellévre a Hilux és a Hiace orr-része is kismértékben átalakul. Jelentősebb változások történtek azonban a beltérben. Továbbra is rendelhető lesz a Hiace sima és hosszított tengelytávú változatban, mindkét oldalra kérhető tolóajtó. A hátsó raktérajtó nyílhat felfelé, vagy két oldalra. Magyarországra körablakos kombiként és dobozos áruszállítóként érkeznek a Hiace-ek. Rövid tengelytávval a 88 lovas motor kapható, a 102 lóerős közös nyomócsöves befecskendezésű motor a hosszított kivitelhez illetve a jövőre megjelenő összkerékhajtású Hiace-hez jár. Rövid tengelytávval 3 190 000 forint a 88 lóerős Hiace nettó alapára.
Az új Dyna és a modellfrissítés utáni Hiace már rendelhető, a Hilux az importőr tájékoztatása szerint 2002 márciustól jelenhet meg a hazai kínálatban. Az első frissített modellek decemberben érkeznek Magyarországra.