Legutóbb ebben az évben, október 24-én történt súlyos baleset Svájcban, ekkor a Szent Gotthárd alagútban két kamion ütközött össze. Két nap alatt sikerült a tűzoltóknak eloltaniuk a tüzet, mivel nem tudták megközelíteni a helyszínt a bent uralkodó, helyenként 1200 Celsius-fokos hőmérséklet miatt.

1999. március 24-én hasonló baleset történt Svájcban, akkor a Mont Blanc alagútban gyulladt ki egy teherautó. Ezt az alagutat előre láthatólag ez év decemberében nyitják meg a személyautók számára, ahol már új szabályok szerint kötelező közlekedni. Maximálisan 70/km/óra sebességgel lehet haladni az alagútban, ahol minimálisan 150 méteres követési távolságot kell tartanai. E mellett maximalizálják az alagútba behajtó és egyszerre bent tartózkodó teherautók számát. Veszélyes anyagot szállító kamionok pedig be sem hajthatnak.

Nagyon súlyos probléma az alagúttüzekkel, hogyan jussanak gyorsan a tűz közelébe a tűzoltók. A nagyméretű teherautók nem tudnak előre haladni a kimenekült vezetők bent hagyott autói miatt. Egy motor ott is előrejuthat, ahol autóval erre nincs esély. Ennek megfelelően alakították át a BMW C1-es motorját a tűzoltók számára. A motor csomagtartójára egy nagyobb ládát szereltek, amelyben kisebb, a mentéshez szükséges szerszámokat helyeztek el. Található benne egy kompresszorral működő hidraulikus olló a beszorult utasok kiszabadítására. Természetesen a kisebb tüzek eloltására poroltóval is ellátták a C1-et. A csomagtartóban van egészségügyi csomag és elakadásjelző háromszög. Egyes modelleket szirénával és kék villogóval is felszereltek. Akad olyan típus is, amelyen bukósisak és oxigénpalack egészíti ki a C1-et.