Ha minden a terveknek megfelelően alakul, jövő júliusban tartják a Premier Grand Prix első futamát a spanyolországi versenypályán, Estorilban. Összesen 10 helyszín szerepel a jövő évi versenynaptárban, többek közt Németország, Hollandia, Csehország, Olaszország és Brazília.

A futamok lebonyolítása eltér a Forma-1-étől. Minden futam két “alfutamoból” áll majd, amit rövid szünet szakít meg. Mindkét verseny hossza 100-100 mérföld (160 km). Az első futam rajtsorrendjét időmérő edzés dönti el, míg a második futamon az elsőn elért eredmények alapján rajtolnak a pilóták.

A foci és a motorsport világszerte a legnézettebb sportprogramok közé tartozik a televízióban, ezért Colin Sullivan, a Premier 1 Grand Prix alapítója a két sport összekapcsolását tervezi. Az új versenyautó sorozatban az istállók egy-egy európai futballcsapat színeiben indulnak majd. Már aláírta a szerződést a Leeds United és a Benfica, de folynak a tárgyalások olyan további, nagynevű csapatokkal is, mint a Manchester United és a Celtic Rangers. A jövő júliusra tervezett rajtra 50 pilótának jut majd hely a rajtrácson. A pilóták közt lehet Nigel Mansel és Damon Hill is, akik hajlanak rá, hogy a Forma-1 ellenfelének szánt versenysorozatban is megmérettessék magukat.

A szervezők szerint az új versenyág jóval alkalmasabb az erők összemérésekre, mivel az összes pilóta ugyanolyan autóval indul. Az autók karosszériáját a Reynard Motorsport készíti, amely korábban már a Forma-1-ben is komoly tapasztalatokra tett szert. Sem ABS, sem kipörgésgátló nem segíti a pilóták munkáját, egyedül a félautomata sebességváltó könnyíti meg a dolgukat.

A Forma-1-es autókhoz hasonló felépítésű együléses autókat 4.0 literes, V10-es motor mozgatja majd.