A mű japán címe nehézkesen fordítható magyarra: Elfogadni az újjászületés kihívását. Ghosn-t Japánban igen nagyra tartják, amiért vezetésével a Nissan szekerét kihúzták a kátyúból. A japán nyelvet azonban nem ismerheti túl alaposan és a hagyományos írási szabályokat sem mindig tartja tiszteletben – írják a könyvről amerikai szaklapok. Mindez nem zavarja a japán olvasókat. Ghosn-t kevéssé kötik a hagyományok, szerinte egy vállalat fejlődését megbéklyózza az a gondolta, hogy ezt mindig is így csináltuk, tehát ez így helyes. Ghosn-ra még a Nissan fő részvényesénél, a Renault-nál ragadt a Le Cost-Killer név, ami radikális költségcsökkentési képességeire utal.

Ghosn nem ismer szent teheneket, ami hozzásegítette a Nissan a nyereségesség eléréséhez, viszont számos korábbi alapszabályt hágott át. Ilyen volt például az egész életre szóló munkahely. Ez azonban aligha lett volna megkerülhető a súlyosan eladósodott cégnél. Ghosnról már hét könyv íródott.

270 oldalas könyvében a brazil menedzser az autóiparban töltött éveiről ír. A sikert hozó tapasztalatokat meg kell osztani másokkal, így a többiek megértik, mit miért tettem és mit kell még tennem – nyilatkozta. Legnagyobb balfogásaként Ghosn azt említette, hogy esküvőjén nem tett filmet a gépbe. Könyvét nem saját maga írta, hanem két író segítségét vette igénybe hozzá.

A brazíliai születésű Ghosn most 47 éves, libanoni és francia szülők gyermeke. 1980-ban a francia Michelin gumiipari óriásnál kezdett dolgozni, ahol a brazíliai kirendeltséget vezette. Útja később a Renault-hoz vezetett, ahol intenzív költségcsökkentő programjaival volt sikeres. 1999-óta a Nissan alelnöke, majd elnöke. Meghirdette a Nissan Revival Plan néven ismert intézkedéscsomagot, amely 1999-ben indult és mára nagyon jelentős sikereket ért el.