A hirdetések célja természetesen az, hogy a Porsche tulajdonosokat és a zuffenhauseni sportautógyár leendő ügyfeleit is meggyőzze a Cayenne szabadidőautó erényeiről. Maga az autó jövőre kerül a márkakereskedőkhöz Észak-Amerikában és Nyugat-Európában.

Az első motívum az 1986-os Párizs-Dakar sivatagi autóversenyből merít ahol a Porsche győzelme szó szerint nagy port vert fel. A hozzá tartozó szöveg: “Jelenleg ugyanezt az ötletet teszteljük ötüléses változatban. A Cayenne jön. A harmadik Porsche.” A hirdetésekkel azt kívánja hangsúlyozni a Porsche, hogy a Cayenne bármilyen útfelületen sportos vezetési élményt nyújt.

A célcsoport két fő részből áll. A Porsche tulajdonosok nagy részének sportautóján kívül van egy családi autója, amely gyakran egy szabadidőautó, például Lexus RX 300 vagy Mercedes-Benz ML. Jelentős részt szánnak azoknak is a Cayenne eladásokból, akiknek nagyobb belső terű autóra van szükségük, ezért hiába engedhetnék meg maguknak a Porsche sportautókat, megvásárlásuk nem jönne számításba.

A szabadidőautók piacában rejlő profit erősebbnek bizonyult a Porsche örökségnél. Chris Harvey Porsche könyvéhez írt előszavában Ferry Porsche, a tiszteletbeli mérnök (Ingenieur honoris causa) azt hangsúlyozza, hogy Porsche névvel kizárólag sportautók készültek. Ez mindig így volt és így is marad, írta Ferry Porsche 1984-ben. Ebbe az örökségbe egy terepjáró még akkor sem könnyen illeszthető be, ha a legsportosabb összkerékhajtású szabadidő lesz is a Cayenne.