Ezt Roland Martin, a Porsche fékek és hidraulikus rendszerek fejlesztéséért felelős vezetője hozta nyilvánosságra. Szakértők egybehangzó véleménye szerint sokkal hosszabb élettartammal rendelkeznek a kerámiafékek, mint a hagyományos szürkeöntvény féktárcsák. E mellett sokkal könnyebbek, jobban viselik a hőterhelést, többszöri használat során jóval kevésbé csökken a fékteljesítmény. Ami igazán mellettük szól, az az esős, nedves körülmények között megőrzött magas fékhatás.

A többi autógyárnak a becslések szerint még legalább bő két évre szüksége lenne, hogy kifejlessze saját kerámia tárcsáit. Egy ilyen tárcsa előállítási költsége körülbelül 20-25-ször annyiba kerül, mint egy hagyományos acél tárcsáé. Ilyen tárcsákkal szériában egyedül szerelik a Porsche 462 lóerős csúcsgépét, a GT 2-est szerelik, felárért pedig a 420 lóerős turbót. A Porsche mellett a Mercedes-Benz alkalmaz még kerámiaféket csúcsmodelljén, a W 215-ös sorozatú CL 55 AMG F1 Special Edition-ön. A Mercedes kerámia fékek 1400 Celsius-fokos hőmérsékletet is elviselnek. A CL 55 AMG-vel kétezer lóerős fékteljesítmény érhető el, amit az extrém hőtűrés tesz lehetővé. Egyetlen féken hatkilós súlycsökkentés érhető el a nagy Mercedes kupé esetében a szürkeöntvény féktárcsához viszonyítva.