Ma, november nyolcadikán gyártották le az 5 milliomodik motort az Audi Hungaria Motor Kft. gyárában. A motor a gyártó legutolsó fejlesztésű, 3.0 literes, V6-os erőforrása. Ez a motor 220 lóerőt ad le 6300-as fordulatszámnál, 300 newtonméteres maximális forgatónyomatéka 3200-nál áll elő. Az Auditól már megszokott ötszelepes technológiával és alumínium forgattyúsházzal készült ez a motor is. A dupla vezérműtengelyes hengerfej szívóoldali vezértengelyei fokozatmentes állításúak. Ezek biztosítják a teljesítmény- és nyomatékgörbék kedvező alakulását, amihez hozzájárul még a kétfokozatú szívócsőhossz is.

Magyarországon készül a Volkswagen konszern összes nagysorozatú személyautójának motorja, kezdve a négyhengeres ezerhatostól az S4-es hathengeres erőforrásán át egészen a 4,2 literes V8-as blokkig. Egy olyan blokk van, amelynek megmunkálása külföldön történik, de a befűzést már Győrben végzik el.

Naponta 3000 darab négyhengeres benzinmotort gyártanak, ami azt jelenti, hogy mintegy 30 másodpercenként készül el egy erőforrás az Audi Hungaria Motor Kft-nél. Különleges próbákat kell kiállnia a fejlesztés alatt álló erőforrásoknak, többek között 1000 órát járatják őket teljes terheléssel.

Az Audi Hungaria Motor Kft. 1993-ban alakult, az AUDI AG 100%-os tulajdonú leányvállalataként. Eleinte kizárólag motorgyárként működött, később az Audi TT és a TT Roadster gyártása is ide került. Az előző évben a győri gyár több mint egymillió motort és több mint 56.000 sportautót gyártott. 2000-ben 6,6 milliárd német márka (900 milliárd forint) árbevételt ért el. Az alapítás óta befektetett összeg elérte a 2,1 milliárd német márkát (265 milliárd forint). Több mint 4900-an dolgoznak az Audi Hungaria Motor Kft alkalmazásában. Egy érdekesség, hogy a magyarországi fejlesztőrészleg felállításának fedőneve a “Csárdás Projekt” lett, ugyanis a német vezetőknek erről a szóról rögtön hazánk jut eszébe.