Az autóvásárlók között egyre nagyobb a nők aránya. A Mazda például úgy próbálja az ő igényeiket jobban figyelembe venni autói tervezésekor, hogy felső vezetői között erősen növeli a nők számát.

Megmaradt a nők vonzódása a kis és kompakt autókhoz. Egy németországi Mitsubishi szalonban a Pajero terepjárót vásárlók tizede volt nő. A kisebb Pajero Pinin estében ugyanez az arány 30 százalék.

Ugyanezt élte meg egy Alfa Romeo kereskedő is. A hátsókerekes, Trans-axle építési módú Alfa 75 igazi férfias gép, a nők nemigen keresték, ahogy a 155-öst sem. A 156 limuzin és a kombi valamint az Alfa 147 megjelenésével a nők aránya a háromszorosára ugrott a vásárlók körében, jegyezte fel a német márkakereskedő.

Még a Porsche ügyfelek között is meredeken emelkedik a hölgyek száma, arányuk mostanra 13-15 százalék. Ebben nyilván szerepe van annak, hogy a Porschék ma sokkal könnyebben uralhatók, felszereltségük a luxus irányába mozdult el. Túlkormányozódási hajlammal csak a Porsche Stability Management-nek nevezett menetstabilizáló elektronika kikapcsolása után kell megküzdenie a lakkozott körmű Porsche tulajdonosoknak.

A németországi Ferrari tulajdonosok között még kevésbé erőteljes az elnőiesedés. 100-ból 91 maranellói paripában szőrös ujjak markolják a meseszép nyitott kulisszában mozgó váltókart.