Jubileumi Esprit 1

Jubileumi Esprit

2002-ben lesz harminc éve, hogy a Turin Motor Show-n bemutatkozott a Lotus Esprit. Ebből az alkalomból kissé mosósított külsővel jelenik meg az autó. A hagyományos négyzetalakul hátsó lámpákat klasszikus kivitelű két kerek lámpa váltja fel. A külső lámpában kapott helyet a helyzetjelző és az irányjelző, míg belül a féklámpa és a tolató lámpa izzói világítanak.

Kevésbé észrevehető a változás az autó orrészén, ahova új spoilert terveztek a lökhárító alá. Ennek az a szerepe, hogy csökkentse az első tengelyre ható felhajtóerőt. Megmaradt az autó hátuljára szerelt hatalmas szárny.
Továbbra is kevlárral megerősített utascella felel a vezető és utasa biztonságáért. A belső térben új vastagabbra párnázott kéttónusú sportüléseket szereltek.

Új felnikkel jelenik meg az Esprit 2002-ben. Nem a hagyományos OZ felnikkel kerül forgalomba az autó, hanem új a Lotusnak készülő kerekekkel. Hátulra, a látványosabb megjelenés és a szélesebb gumi miatt széles peremmel gyártják a felniket. Előre 235/40 R 18-es, míg hátulra 285/35 R 18-as SP 9000 Dunlop gumik kerülnek.
Alumíniumból készül az új modellben a váltógomb a kézifékkar fogantyúja, és ezzel az anyaggal lehet találkozni az ajtók belső borításán.

3,5 literes V8-as motorral szerelik a jubileumi Espritet, amelynek teljesítményét turbófeltöltővel és töltőlevegőhűtővel növelték. A két Garrett vízhűtéses turbóval megspékelt erőforrás 354 lóerőt ad le. A motor maximális nyomatéka 400 newtonméter 4250-es fordulatszámnál. 4,2 másodperc alatt képes az autó elérni a 100-as tempót, a V8-as Esprit végsebessége pedig 282 km/óra.