Grönholm fél perccel vezet 1

Grönholm fél perccel vezet


A tegnap esti vezető gyűlésen, mint ahogy arról bár beszámoltunk Colin McRae nem vett rész ezért az első helyre kvalifikálta a bizottság. Ami számár a valószínű vereséget jelentette volna. Ám a Ford csapat, mint már többször kisebb taktikai csellel kihúzta versenyzőjét a pácból. Úgy intézték, hogy Francois Delecour egyszerűen elrajtolt Colin McRae előtt. Ezért ő 13 perc büntetést kapott. Ám ezzel valamennyire le tudta tisztítani az utat a még világbajnoki esélyes csapattársa előtt. Ez meg is látszott az időeredményén, ugyanis Delecour 51 másodperccel volt lassabb a 11 szakaszon, mint a Peugeot 206 WRC-vel induló leggyorsabb Marcus Grönholm. És az abszolút 32. Helyre csúszott vissza a büntetésnek köszönhetően.
A harmadik nap első (11.) gyorsaságiján egyébiránt az összetett verseny állásnak megfelelően alakult. Tehát Grönholm mögött Richard Burns (Subaru) lett a második és Didier Auriol (Peugeot) a harmadik.
Tommi Makinen hátfájdalmakra panaszkodott, amely a Korzikai balesete óta nehezíti életét, de most igazán felerősödött. E mellett az autója sem tökéletes, nem működik rendesen a Lancer fékje.

A nap második, a verseny 12. szakszán ismét a világbajnoki címvédő Grönholm-Rautiainen páros volt a leggyorsabb. A második időt a Subaru Impreza WRC-vel induló Burns-Reid kettős autózta. A harmadik helyen Richard Burns fiatal csapattársa Petter Solberg ért célba. McRae 15 másodperccel volt lassabb, mint az első pilóta. Ezt így kommentálta. “Az élen való autózás kilométerenként egy másodpercbe kerül nekem. Azt hiszem ez a probléma a világbajnokság elvesztésébe, kerül nekem.”
Az összetettben 16.2 másodperccel vezet már Grönholm Burns elött, Auriol hátránya 33 másodperc.

Az Ausztrál Rali leghosszabb 45 kilométeres szakaszát a Wellington Dam-i gyorsaságit törölték a 17-es rajtszámú autó baleset miatt.11 óra 38 perckor 22,1 kilométerre a rajttól Francois Delecour Fordja lesodródott az útról, ezért a további pilóták etapként teljesítették a távot. A két versenyzőt kivizsgálásra helikopterrel korházba szállították, komoly sérülést az első vizsgálatok szerint nem szenvedtek. Francis Delecour bordatörést szenvedett a jobb oldalon.

Delecour így kommentálta a balesetet: “Nagyon keményen hajtottam. Éppen hatodikból váltottam vissza ötösbe, amikor valami megütötte az autót bal oldalt. Az autó megpördült és nagyon csúnyán összetört Daniel oldalán. Kimásztam a kocsiból, de daniel megsérült, ezért megállítottam Colint, aki az utánunk következő autó volt, hogy segítséget kérjek.Nem túl szép, hogy így fejezödött be a pályafutásom a Fordnál, de ilyen a munkánk.”

Miután Francois Delecour kiesett, Colin McRae kénytelen volt elsőként indulni, de ez egyelőre nem látszott meg túlzottan az idején. Mindössze 3,7 másodperccel volt lassabba 14 szakaszán, mint a leggyorsabb Marcus Grönholm. Richard Burns mint a mai nap összes eddigi szakaszán ezúttal is második lett, a célban így vélekedett a brit: “Az első szakaszon teljesített időnket teljesen értettem, nem hajtottam teljes bedobással. A második gyorsaságin azonban mindent bele adtam, de ez is kevés volt Marcus kiváló eredménye ellen. Colin helyzete nem változtat a terveinken, amit erre a ralira képzeltünk el. Továbbra is olyan gyorsan hajtok, ahogy csak bírok.”

A Peugeot csapat versenyzője Harri Rovanpera harmadikként hajtott át a célon.

Mindkét Mitsubishi számára szerencsétlenül alakult a 15. Gyorsasági szakasz. Makinen Lancer Evolution WRC-jének motorja megállt, és egy ideig nem tudta újraindítani azt. Ez a kis eset majd 21 másodpercébe került és e mellet az összetettben megelőzte őt a Subarus Petter Solberg, így most a finn a hetedik helyen áll.
A másik Mitsubishis Freddy Loix autójának elektronikai problémáival túl sokáig foglakoztak a szerelők, ezért kikéste a rajtot és 2 perc 10 másodperces büntetést kapott. A szakaszon egyébként Grönholm volt a legsebesebb, mögötte csapattársa Auriol és Burns ért célba.

Ismét, ezúttal 8,4 másodperccel volt gyorsabb Marcus Grönholm Richard Burnsnél, így az első két pozíción megint ők osztoztak a 16. Szakaszon. Már 32 másodperc az előnye az összetettben a Peugeot-val versenyző világbajnoknak a Subarus pilóta elött. Erről így vélekedett: “Semmilyen titkunk nincs. Jó az autónk, és ha jó az autót akkor gyorsan hajthatsz.”
A harmadik időt Didier Auriol autózta, Carlos Sainz (Ford) érkezett negyediknek, míg Freddy Loix lett az ötödik.

A harmadik nap utolsó gyorsaságját csak úgy mint tegnap, ismét a 2,2 kilométer hosszú Langley Park-nál kiépített pályán teljesítették a versenyzők.
Didier Auriol (Peugeot) volt a leggyorsabb, megelőzve Grönholmot, Solberget és Sainzot. Burns a kilencedik, míg Colin McRae az ötödik helyen ért célba.

Az összetett verseny állása három nap után:

1. Gronholm-Rautiainen Peugeot 206 WRC 2h20’01″8 105.3 km/h
2. Burns-Reid Subaru Impreza WRC + 00’34″3
3. Auriol-Giraudet Peugeot 206 WRC + 00’54″2
4. Rovanpera-Pietilainen Peugeot 206 WRC + 01’16″2
5. C.Mcrae-Grist Ford Focus WRC + 01’45″0
6. Solberg-Mills Subaru Impreza WRC + 02’46″7
7. Makinen-Hantunen Mitsubishi Lancer WRC + 02’47″1
8. Panizzi-Panizzi Peugeot 206 WRC + 03’33″7
9. Sainz-Moya Ford Focus WRC + 04’18″1
10. A.Mcrae-Senior Hyundai Accent WRC + 05’30″2