A világbajnok vezet az Ausztrál Ralin 1

A világbajnok vezet az Ausztrál Ralin

Gyönyörű napfényes időben vágtak neki a versenyzők az Ausztráli rali második napjának.
Kenneth Erikksonnak jutott a feladat, hogy elsőként teljesítse a szakaszokat. Ez meg is látszott az időeredményein, ő volt általában a leglassabb a gyári pilóták közül.
„Egyszerűen hihetetlen, valahol bejön a por a kocsiba és mi belélegezzük. Na és a murva, nagyon, nagyon csúszós, emiatt lassan haladunk.”

Mindenki azt várta, hogy a kétaszfaltos futam, San Remo és Korzika után ezúttal nem a Peugeot-k fognak dominálni, de nem így történt. Ezúttal is jól teljesítettek a francia autók csak ezúttal nem Panizzi vitte a prímet.
A világbajnok Marcus Grönholm volt a leggyorsabb a második és harmadik gyorsasági szakaszon is.( Az első gyorsaságit tegnap teljesítették a versenyzők) Ezzel az összetettben át is vette rögtön a vezetést. Csapattársa Harri Rovanpera ugyanitt előbb a harmadik, majd a második időt autózta, ezzel a második helyen állt az abszolút versenyben. Mögöttük az összetettben Colin Mcrae (Ford), Richard Burns (Subaru) és Carlos sainz (Ford) következett.
Az egész nap során az első öt-hat pilóta általában egymáshoz nagyon közel autózott, természetesen néha adódtak gondjaik.

Petter Solberg így értékelte a délelőttöt: „Semmi gondunk nem volt a második szakaszig, ám a harmadik gyorsasági rajtnál lefulladt az autó és elvesztegettünk öt másodpercet. Majd a rajt után öt kilométerrel el kezdett rázni a jobb elő kerék. Az út egyébként igen csúszós, de ezt már tudtuk a tesztek alapján is, nem tudunk mit tenni megyünk előre.”

Didier Auriol számára sem kezdödött túl jól a nap: „ Még csak ismerkedem az autóval murván, ezért egy kicsit lassabbak vagyunk. Egyébként túl puha gumit választottuk, emiatt kissé nyúlósan viselkedik az autó kanyarban, ezt már tudjuk, úgy hogy legközelebb jobban odafigyelünk a választásnál.

A negyedik gyorsaságin Carlos Sainz volt a leggyorsabb versenyző ezzel feljött a negyedik helyre, megelőzve Burnst az összetettben.
A Mitsubishi négyszeres világbajnoka Tommi Makinen egyelőre nem tud beleszólni az élen zajló eseményekbe az összetett verseny hetedik helyén autózott négy teljesített szakasz után.
„Még csak a tanulás fázisában, vagyunk Timo még nem jött teljesen bele a diktálásba. A harmadik szakaszon egy gyors résznél kissé kiesett a ritmusból ezért lassítanom kellett. Az autó ellenben nagyon jó.”

Nagy hatással volt az összetett állására, hogy ki, hogy szerepelt a nap leghosszabb gyorsaságiján, az ötödik szakaszon.
Ezt az akadály a Subaru Impreza WRC-vel induló Richard Burns vette a legjobban, az elő volt. A Ford Focus-szal versenyző brit Colin McRae autózta a második időt, ennek köszönhetően öt nem előzte meg Burns az összetettben. Harri Rovanpra kissé lassabban hajtott ezért átalakult kissé az élmezőny.

Öt szakasz után az összetett verseny állása: 1. Grönholm, 2. McRae, 3. Burns, 4. Sainz, 5. Rovanpera

A hatodik és hetedik gyorsaságin ismét egy Peugeot-s pilóta volt a leggyorsabb. Ezúttal Didier Auriol lépett rá a gázra. Neki egyelőre még nincs csapata jövőre, de már hírbe hozták a Hyundai-al, ahol Alister McRae távozásával felszabadult egy hely. Auriol remek autózásának meg is lett az eredménye a hatodik szkasz után az ötödik, a hetedik gyors után a negyedik helyen állt.
Auriol első hely azért is meglepő, mert a hatodik gyorsaságin még meg is állt.

„Kissé rázott az egyik kerék az ötödik gyorsaságin ezért kissé lelassított. A hatodikon pedig láttuk , hogy Carlosék lehúzódtak, mert égett az autójuk, mi is megálltunk is felajánlottuk a poroltónkat.”

Történt ugyanis a Carlos Sainz-Louis Moya alkotta duó összetörte a Ford Focus hátulját, ami ezután kigyulladt.
A spanyol párosnak ez a hiba igen sokba került. Előbb a pályán, utóbb a szervizben, ahonnan késve érkeztek az ellenőrző pontra ezért még másfél perc büntetést is kaptak, melyeknek hatására a 11. Helyre csúsztak vissza.
Bár csak egyetlen szakasz erejéig, de a hatodik gyorsasági után Colin McRae vezette a mezőnyt. Ezután viszont a hetedik szakaszon jóval lassabban hajtott és nem csak Grönholm, de Burns is megelőzte őt.

Petter Solberg bár nem autózott jól nem volt elkeseredve: „Az idők amiket megyek itt, lassabbak, mint amit tavaly sikerült teljesítenem. Ennek ellenére ezek jó idők, az autó most tökéletes én pedig megyek, ahogy csak bírok.”
Miután sikerült rendbe rakni Carlos Sainz autóját a spanyol meghálálta ezt csapatának és a nyolcadik és kilencedik szakaszokon az abszolút első időt autózta.
Mögötte Auriol és Burns lettek a másodikak, de az első ötben továbbra is ugyanazok a pilóták autóztak.

Francis Delecour akinek ez az utolsó versenye az évadban és az utolsó futama a Ford színeiben a kormányszervo hibája miatt 41 másodperc hátrányt gyűjtött be.

A második nap utolsó szakaszát ismét a Langley Parkban kiépített 2.2 kilométeres páros pályán teljesítették a versenyzőkAhol ismét a Peugeot-val versenyző Dider Auriol volt a leggyorsabb. Mögötte a Subaru versenyzője Petter Solberg és Carlos Sainz érkezett a célba.

A nap végén ismét összeültek a versenyzők, hogy másnapra indulási pozíciót válasszanak maguknak. Ám Colin McRae nem érkezett meg az eseményre, így távollétében döntöttek. Ennek az lett az eredménye, hogy övé lett az első indulási pozíció holnapra és ezzel a feladat, hogy tisztítsa a többiek előtt az utat.
A többiek pedig az összetett állásának megfelelően a 14. Helytől előre választottak. Így Grönholm lesz a 14., Burns a 13. És így tovább egészen McRae első helyéig.

Ez azonban még változhat reggelig, ugyanis a Ford csapat óvást nyújtott be, ami cikkünkig még nem bíráltak el.

Az abszolút verseny állása a második nap után:

1. Gronholm-Rautiainen Peugeot 206 WRC 1h25’56″3 104.7 km/h
2. Burns-Reid Subaru Impreza WRC + 00’03″6
3. Auriol-Giraudet Peugeot 206 WRC + 00’03″8
4. C.Mcrae-Grist Ford Focus WRC + 00’05″3
5. Rovanpera-Pietilainen Peugeot 206 WRC + 00’15″9
6. Makinen-Hantunen Mitsubishi Lancer WRC + 01’18″0
7. Solberg-Mills Subaru Impreza WRC + 01’23″8
8. Panizzi-Panizzi Peugeot 206 WRC + 01’30″7
9. Loix-Smeets Mitsubishi Lancer WRC + 02’15″3
10. Delecour-Grataloup Ford Focus WRC + 02’25″2
11. Sainz-Moya Ford Focus WRC + 03’03″7
12. A.Mcrae-Senior Hyundai Accent WRC + 03’12″7
13. Eriksson-Parmander Hyundai Accent WRC + 03’27″0

Holnap hét szakasz vár a csapatokra, 141 kilométert kell teljesíteni a párosoknak