2004-ig, a Peugeot mini várható piacra kerülésig természetesen sok minden változhat. A tolóajtó mellett szól, hogy ebben a szoros költségvetéssel operáló kategóriában egy ilyen praktikus, bár drága megoldás különlegessé tenné az autót, ami roppant fontos tényező abban a járműosztályban, ahol a műszaki megoldásokat amúgy a legszigorúbb takarékosság jegyében választják.

Frédéric Saint-Geours, a Peugeot vezérigazgatója egy interjúban kifejezetten hangsúlyozta, hogy a 107 kifejlesztésekor a nagyon sikeres éveket maga mögött tudó gyár nem elégedhet meg azzal, hogy csak a 106 utóda legyen. A tervek szerint egyterűs kialakítással gyártanák a városi minit, aminek része volna a két oldalsó tolóajtó. Egy városi autóban a leginkább kihasználható a kis parkolóhelyen is kényelmes ki-beszállást biztosító tolóajtó. Az A08 kódnéven fejlesztett, eredeti formatervű kisautó igazi konkurenciát jelenthetne az egyterű jellegű karosszériát a kisautók között meghonosító Renault Twingónak.

A 107 a Citroën C2-vel közös padlólemezre épül. Az eddig kiszivárgott hírek szerint középre kerül a 107 műszeregysége. Merészebbnek tűnő feltételezések szerint a műszerfal és az ajtókárpitok színét a márkakereskedésekben felhelyezett panelekkel határoznák meg, ami megváltoztathatóvá tenné a belső tér hangulatát. Ez azzal az előnnyel járna, hogy egyetlen kivitel készülhetne a szalagon, ami megkönnyíti és olcsóbbá teszi a gyártást.

A 107 gyártása 2003 decemberében indulhat meg, értékesítése a Peugeot 407 megjelenése után indulhat, 2004 tavaszán, körülbelül egy évvel megelőzve a 607-nél nagyobb Peugeot luxusautót.