Az első és egyetlen csütörtöki szakaszt, kifejezett nézőbarátra tervezték, párban csatáznak ugyanis a pilóták. A 2.2 kilométer hosszú pályán ¾ 7-kor indul mezőny, így az igen áttekinthető pályán sötétben is küzdenek majd az autók. E mellett is igen kedvelt a futam, mind a versenyzők, mind a nézők körében, hatalmas ugratókkal, vízátfolyásokkal tarkítják a murvás pályákat.
Az első napon hasonlóan, mint eddig, a világbajnokság élén álló pilóta indul elsőként. Aki az első napot az első helyen zárja választhatja meg elsőként, hogy hányadik helyről akar másnap rajtolni. Ezután a második pilóta dönt, és így tovább. Erre azért van szükség, mert murvás versenyeken, így Ausztráliában nem éppen etikus módon taktikáztak eddig a csapatok, hogy a verseny második, harmadik napján ne kelljen a mezőny előtt takarítószerepet játszaniuk.
Nem lesz ott a futamon a Skoda csapat, akik már erősen a jövő évadra készülnek: Jövőre a cseh márka nevez a világbajnoki konstruktőri pontversenybe, így minden futamon indulniuk kell. Ez a rendelet a Skodát a Hyundait és Citroent is érinti, ők ugyanis szelektíven vettek részt ebben az évadban.
Tommi Makinen a Mitsubishi négyszeres világbajnoka a Korzika Ralin történt balesetük miatt, nem eddigi navigátorával Risto Mannisenmaki-val indul. Helyette Timo Hantunen diktálja majd az intinert. Nem lesz ismeretlen egymásnak a két versenyző, hiszen 1991-ben már versenyeztek együtt. A csapat reményei szerint a két aszfaltos verseny után murván már teljesen ütőképes lesz a Lancer Evolution WRC, és győzni fognak. Makinen az egyik, akinek esélye van a világbajnokság megnyerésére.
Kissé viaszfogottabb a francia Peugeot gyár, akik tudják, murván csökkennek esélyeik az eddigi aszfaltos futamok után, bár pilótáik a jobb eredmények miatt kissé visszanyerték önbizalmukat. Három autóval neveztek a versenyre, de lesz egy negyedik külsős Peugeot 206 WRC-is, ezzel a Panizzi fivérek indulnak.
A Ford a hagyományos felállásban versenyez, nekik is szükségük van a jó eredményre, ugyanis mindkét világbajnok versenyzőjük Sainz és McRae is esélyes még a világbajnoki címre.
A Subarunál egyértelműen kinyilvánították, hogy győzni mennek Ausztráliába, végső céljuk pedig, hogy Richard Burns legyen az év végén a világbajnok. Részt vesz a futamon a Hyundai is, náluk is jövő évi készülődés az elsődleges
Az Ausztrál Ralira nevezett csapatok összeállítása:
Peugeot:
Gronholm-Rautiainen
Auriol-Giraudet
Rovanpera-Pietilainen
+Panizzi-Panizzi külsősként
Ford:
Sainz-Moya
Mcrae-Grist
Delecour-Grataloup
Subaru:
Burns-Reid
Solberg-Mills
Arai-Macneall
+ Subaru All Star Team:
Al Wahaibi-Sircombe
Mortl-Eichorner
Mitsubishi:
Makinen-Timo Hantunen
Loix-Smeets
Hyundai:
Eriksson-Parmander
A,Mcrae-Senior
A világbajnoki pontversen állása az Ausztrál Rali előtt:
Egyéni:
1. Tommi Mäkinen és Colin McRae: 40 pont
3. Richard Burns: 34
4. Carlos Sainz: 33
5. Harri Rovanpera: 27
6. Gilles Panizzi: 22
7. Didier Auriol: 19
8. Marcus Grönholm: 16
9. Francois Delecour : 15
10. Petter Solberg: 11
11. Jesus Puras: 10
Csapatok:
1. Ford: 83 pont
1. Peugeot: 76
3. Mitsubishi: 67
4. Subaru: 55
5. Skoda: 15
6. Hyundai: 13
Az N csoprt állása 12 futam után:
1. Gabriel Pozzo 65 pont
2. Gustavo Trelles 36
3. Marcos Ligato 22