Mercedes-Benz autók átalakításával vívott ki magának komoly szakmai hírnevet a német Binz cég. Készítenek nagyon sok más átépítés mellett hegyi mentőknek átalakított G-osztályú terepjárót, de gyártanak a rendőrség és a taxisok számára átalakított Mercedeseket is. Mozgássérültek szállításához tolóajtóval látják a G-Mercedest és az új ajtó melletti ülést elfordítható kivitelűre alakítják. Aki azonban az A-osztályból átalakított golfkocsira, vagy ML pickupra vágyik, az is jó helyen kopogtat.

Komoly árbevételük azonban az E-osztályos Mercedesek meghosszabbításából folyik be. Mind a lépcsőshátú, mind a kombi változatból készítenek nyújtott modellt. Az autókat négy- és hatajtós kivitelben készítik, négy és nyolcüléses kivitelben. Választható 737, 970, 1474 milliméteres toldás az autókhoz, már a legkisebb Binz E-Mercedes is igen attraktív megjelenésű.

Mindezek mellett egy igen különleges átalakítást is készítettek a német szakemberek. Kisteherautóvá varázsoltak egy E-Mercedest. A pickup Mercedes alapját a T, azaz a kombi karosszériaváltozat adja. Meghagyták az eredeti autó orr-részét egészen a második oldalajtó végéig. Itt azonban a pickup-on már egy új megerősített C oszlopot találunk. Ellentétben a kombival, a hátsó tengely nem közvetlen a hátsó ajtó íve mögött van, hanem jóval háttrébb.

Egészen pontosan 737 milliméterrel növelték meg a tengelytávot. Ehhez természetesen rendkívüli módon megerősítették az alvázat, és új kardántengelyt is készítettek. Hátrébb helyezték az üzemanyagtartályt, ennek új helye a hátsó tengely mögött van.

A platós kisteherautón megőrizték az E-osztály belsejének méretét, de a kalaptartóról már le kell mondani a megrendelőnek, aki ennek fejében egy jóval nagyobb rakodórésszel gazdagodik. 1600 milliméter hosszú és 1420 milliméter széles platót készítettek az autónak. Ha valaki még ennél is hosszabb tárgyat szeretne szállítani, annak sem kell kétségbe esnie, ugyanis a plató hátsó falát lehajtva, 2020 milliméter hosszú sík felület áll rendelkezésre. Maximálisan 700 kilogrammos tömeget lehet a pickup rakfelületére pakolni. A platót csúszásgátló, rozsdamenetes acélból készült lemezzel borították és kérhető rozsdamentes acélból hajlított csőváz a “csomagtartó” oldalára és az autó orr-részéhez.

A belső tér kialakításakor választható hagyományos háromfős hátsó ülés is, de kérhető kényelmesebb, kétfős kialakítás is. Utóbbi esetben mind hosszirányban, mind dőlésben állíthatók az ülések. Mindenféle kényelmi extrát rendelhetünk az E-teherautóhoz: navigációs rendszert, bőrkárpitozást tetőcsomagtartót. Nem csak az acél átalakításhoz értenek a Binz-nél, de a pickuphoz rendelhetünk nyitható hátsó szélvédőt és a Fiat Stilo tetőablakához hasonló napfénytetőt is.

Az autók átalakításnál nem kell félnie a vevőnek az autó minőségével kapcsolatban. Ennek bizonyítéka, hogy a Mercedes-Benz nem vonja meg az autók garanciáját.

További érdekes képek a Binz gyártmányairól