A Mazdát vásárlók közül a jelenlegi eladások alapján minden második hölgy, ezért a felső vezetők közt is ehhez az 50 százalékos arányhoz közeli adatot szeretnének elérni a Mazdánál az elkövetkező 10 év alatt.

A Mazda személyzeti vezetőinek figyelmét ezért felhívták arra, hogy a kiemelkedő tehetségű hölgyeknek külön figyelmet szenteljenek. Ez természetesen nem jelenti azt, hogy csak azért, mert valaki a “gyengébbik nem” tagja, előnyt élvezne férfi kollégájával szemben. Az intézkedéseknek köszönhetően 2011-ig 30-35 százalékban nők alkotnák majd a felső vezetést, a mostani igen alacsony aránnyal szemben.

Ha a japán autógyárnak sikerül a tervezett arányt elérnie, nemcsak az autógyártók közt számít majd kiemelkedőnek ez az érték. A Catalyst non-profit szervezet által végzett felmérés alapján ugyanis napjainkban az igazgató székekben ülő hölgyek aránya a vezető 500 nagyvállalatnál 11 százalék.