A törpeautókra vonatkozó előírásokat teljesítendő keskenyebbre vették a hátsó nyomtávot, virsli gumikat szereltek fel és megváltoztatták a hátsó karosszéria elemeket. A változtatások révén a Smart k bekerül az úgynevezett könnyű autók kategóriájába, amelyek szélessége nem lehet több 1470 milliméternél. Ezen autók tulajdonosai kedvezményeket kapnak az adózásban és a biztosítási díjban. Fontos előnye az egészen kis autóknak, hogy elengedik a helyenként kötelező igazolást a parkolóhely meglétéről. A Smart k a könnyű autókat jelölő japán kei-jidousha szóról kapta a megkülönböztető k típusjelet.

Újdonság a Smart háza táján, hogy jobbkormányos kivitelben is gyártani kezdik az eredetileg a Nicolas Hayek, a Swatch órák atyja és a Volkswagen közötti együttműködésben fejleszteni kezdett kisautót. A VW helyét még korán átvette a Mercedes-Benz. A végsebesség elektronikus korlátozásán nem változtattak, így az alsó középkategóriás autók áráért kínált kétszemélyes Smart japán kivitelben is 135 kilométer/órás sebességgel hasíthatja a levegőt.