Szabó Gergő az élen áll az F2-ben, de amig Bútorék versenyben vannak, adig ők az esélyesek a bajnoki címre

Benik Balázs kezdte legjobban az első napot a magyar ralibajnokság utolsó futamán. Az első szakaszon a Toyota Corolla WRC-vel versenyző pilóta volt a leggyorsabb. Mögötte a Szeleczky – Penderik kettős Fordja érkezett a célba, hat másodperccel maradtak el a fiatal versenyzőtől. Mögöttük két N-es Mitsubishi érkezett, gyorsabban az Asi-Koti, lassabban a Kiss-Tábori duó autója.

A második gyorsaságin tönkrement Szeleczkyék Fordján a turbó, de turbónyomás nélkül is megtartották második helyüket. A harmadik gyorsaságira már új turbóval érkeztek, ahol azonos időt autóztak Benikékkel. Ez a feltöltő sem működött rendesen ezért a negyedik gyorsasági után kiálltak a versenyből.
Tagaiék is igen komoly küzdelmet folytattak a technikával, az új, kisebb nyomást adó benzinpumpával nem ment rendesen a Mitsubishi Lancer.

A Ford Escort WRC kiesése után Aschenbrennerék feljöttek az abszolút második helyre, míg Kissék a harmadikra.
Az F2-ben Szabó Gergő a Golf Kit-carral végig jobb időket autózott Bútoréknál, így ő állt az élen. Ez érthető is, hiszen a Citroënnel versenyző Bútor-Tóth kettősnek a második hely is elég az F2-es bajnoki címéhez.

Az ötödik gyorsasági után Beniknek nem maradt ellenfele, ezért a saját tempóját autózva, végig vezetve, az első napot az élen fejezte be.
Kiss Ferenc az ötödik gyorsaságin azonos időt autózott Asi-val, míg a hatodikon és a hetediken, gyorsabb volt. Ezzel az összetettben is megelőzte a rivális Mitsubishit. A hatodik szakaszon annyira jó időt ment Kiss Feri, hogy Benik is csak egy másodperccel volt gyorsabb nála.
A hetedik gyorsaságin, amelyet már harmadjára teljesített a mezőny, Benik Balázs 12 másodperccel ment rosszabbul, mint korábban. Ehhez természetesen kellett az is, hogy ezt a szakaszt már sötétben, lámpákkal teljesítették a versenyzők.

A nap utolsó előtti szakaszán továbbra is kissé lassabban hajtott a Benik – Somogyi kettős a Corolla WRC-vel. Ezt meg is tehetik, ugyanis a nappali gyorsaságikon tetemes előnyt halmoztak fel. Ismét a Kiss-Tábori kettős Mitsubishi Lancere volt a gyorsabb, így Kissék már öt másodperccel vezettek Aschenbrennerék előtt az N-csoportban.
Szabó Gergő és navigátora, Táborszky Attila örömmel autóztak a sötét éjszakában, ennek meg is volt a látszatja, magabiztosan álltak az abszolút negyedik helyen, és majd fél perccel vezettek Bútorék előtt.

Kiss Ferenc az abszolút első időt hozta az utolsó gyorsaságin, amiben természetesen benne van Benik óvatosabb autózása is, de ez semmit sem von le érdemeiből. Utoljára két éve Ifj. Angyalfi Károly autózott N-csoportos autóval első időt, amikor az eső lassította le a mezőnyt.

A Benik – Somogyi duó lett a második, míg az Asi – Koti páros a harmadik. Tagaiék már a hetedik gyorsaságitól megkezdték a felzárkózást, ennek csúcspontjaként a kilencedik gyorson negyedik időt autóztak.
Bútor Robi ezúttal remekelt és a Elek Istvánnal azonos időt autózva az abszolút ötödik időt hozta. Ezúttal Szabóék csak a kilencedik időt autózták a VW Golf Kit Carral.

A nap végére a Benik Balázs – Somogyi Pál kettős állt az élen, kilencből nyolc szakaszt megnyertek. Az abszolút második helyen Kiss Ferenc áll 41 másodperc hátránnyal.

Az N-csoportban a nap végére a Kiss – Tábori kettős állt az élen, őket az Asi – Koti, az Oroszlán – Oroszlán, az Elek – Iványi és a Tagai – Tagai kettős követte.

Az F2-ben a Szabó – Táborszki kettős vezet, mögöttük a Bútor-Tóth és a Faltusz – Békefi áll.

Abszolút állás a 7. gyorsasági után:

1. Benik – Somogyi, Toyota Corolla WRC 32:27 perc
2. Kiss – Tábori, Mitsubishi Lancer Evo V + 41
3. Aschenbrenner – Koronczai, Mitsubishi Lancer Evo V + 48
4. Szabó – Táborszky, VW Golf Kit-car + 1:18
5. Bútor – Tóth, Citroen Saxo Kit-car + 1:42
6. Oroszlán – Oroszlán, Mitsubishi Lancer Evo VI +1:55