Nissan GT-R sportautótanulmány

Japán második legnagyobb autógyártója, a Nissan a Tokiói Autószalonon bemutatta a Nissan Skyline GT-R utódját.
A szimplán GT-R névre keresztelt autóból a vén kontinens autórajongóinak nagy örömére balkormányos kivitel is lesz. Bár a gyár többször ígérte, mégsem készült a nagysikerű elődmodellből Európában is normálisan használható modell. Így az autó tudását Japánon kívül elsősorban Angliában és Ausztráliában élvezhették. Az elődmodellhez hasonlóan az új típus is turbófeltöltős lesz, ám a korábbitól eltérően nem soros hathengeres, hanem V8-as motorral szerelik majd. Ennek megfelelően duplaturbós feltöltő rendszerrel készítik majd az autót. Teljesítménye is túlszárnyalná az elődöt, csak már a korábbi, 2568 köbcentis motorból kihozott 280 lóerő se volt több a tuningolók által elért maximum 25-30 százalékánál. Nem valószínű, hogy a japán hatóságok engednének a 48-ból és 280 lóerőnél erősebb szériaautók is forgalomba kerülhetnének a szigetországban.

Hajtásrendszerében is az elődöt követi az új GT-R, azaz négykerékhajtású lesz. A jövő GT-R-jében már egy számítógép vezérlésű intelligens állandó összkerékhajtást kap majd helyet.

Megjelenésében is hasonló a kiállított koncepcióautó, mint az utcán futó GT-R-ek, azaz kétajtós kupékarosszériával készült. Megmaradt a 2+2 üléses elrendezés is. A Nissan új sportkocsi tanulmánya letisztult formavilággal jelent meg. A hűtőmaszk továbbra is hangsúlyos szerepet játszik és megmaradt a sárvédők agresszív szélesítése is.
Továbbra is két kör alakú lámpatestet szerelnek hátulra, ám ezúttal a lámpák gyűrű alakban világítanak, tehát a középső részük nem ad fényt. Az első lámpák (fényszóró-tompított-index) már nem vízszintes irányban vannak egymás mellett, hanem egymás felett függőlegesen helyezkednek el. Az ajtók nyitáshoz csak a hátsó sárvédő elülső részén elhelyezett gombot kell megnyomni, és máris feltárul az ajtó a sportosra hangolt belső térhez.

A hátsó lökhárítót úgy alakították ki, hogy az egész diffúzorként működjön, ami stabilizálja az autó hátulját.
A V8-as erőforrás hangja két négyzet alakul kipufogóvégen át távozhat.