Isuzu Zen - A ház következő szobája

A terepjáróiról híres Isuzu a Tokiói Autószalonon mutatta be Zen névre keresztelt tanulmányautóját. A japán gyártó az Isuzu terepjárók és a hagyományos személyautók tulajdonságait kívánta ötvözni a tanulmányautóban. A Zen tervezésért és kivitelezésért az Isuzu angliai műhelye a felelős, amelynek vezető formatervezője Geoff Gardiner.

Négy alapelvet fogalmaztak meg az Isuzu a Zennel kapcsolatban: bármit, bármikor, bárhova, bárki.
A modern élet része, hogy az emberek többféle méretű dolgot akarnak magukkal vinni, ezért a Zen belseje lakássá, irodává, raktárrá, vagy akár hálószobává alakítható, amikor nem autóként üzemel.
Azért kapott összkerékhajtást a nagy teherbírású koncepcióautó, hogy utasait és csomagjaikat bármilyen útviszonyok között célba jutathassa.
A Zen megalkotásakor nem jelölték meg azt a réteget, akiknek az autót szánják, hanem azt kívánták elérni, hogy mindenki találjon benne valami tetszetőst.

Mind külső, mind belső kialakításban az egyediségre törekedtek az Isuzu mérnökei. Gokartos jellegűen a sarkokba kerültek a Zen kerekei, nagyon kicsi a motorháztető is. Hatalmas üvegfelületek határolják az autó elülső gömbölyded részét, míg a csomagtér rész szinte egy utólag odaragasztott doboznak hat, amelyet hátul egy üveglappal választottak el. Az oldalsó ajtók egymással szemben nyílnak, közöttük pedig nincs B oszlop. Az oldalsó ablakok csúsztathatók, az üvegtetőn keresztül bejutó fény útját egy redőnnyel zárhatjuk el. Az első és a hátsó lámpák egymás alatt függőlegesen helyezkednek el.

A kormány gombnyomásra besüllyed a műszerfalba, utána pedig a vezetőülés teljesen előretolható, míg a hátsó ülések teljesen a padlórészbe hajthatók. A négy ülés lehajtásával teljesen sík padlót lehet elérni. Így a mérnökök szerint egy a hagyományos japán szobához hasonló fülke alakítható ki, amely meditációhoz, alváshoz is tökéletes. A légkondicionáló, mindig egy hagyományos teaszoba hőmérsékletét fújja a Zen belsejébe. A felhasznált anyagok között megtalálható a bambusznád és a gyékény is. De a hagyományos anyagok mellett a jövőt idézi a műszerfal digitális kialakítása.