Autóeladások szeptemberig

109 200 személyautót értékesítettek január és szeptember között hazánkban, ami 11,1 százalékos emelkedés a tavalyi hasonló időszakban eladott 98 245-hez viszonyítva.

A Citroën az első kilenc hónapban több autót adott el, mint tavaly az egész évben. A tavalyi teljes évi 4788 darabról szeptemberig ötezer fölé emelkedtek a Citroën eladásai. A Peugeot 1877 autóval többet adott el a tavalyi első három negyedévnél, 7403 autóra javítva eredményét.

Meghaladták a 11 000 autót a Renault eladásai. A francia cég jövőre az Opel megelőzésével az értékesítési rangsor második helyére kíván ugrani. Ennek fő eszköze a Thalia limuzin. A Renault piacot vásárol, tehát nagyon alacsony árréssel, a felszereltséghez képest dömpingáron kínálja kelendő típusait, egész évben akciós modellekkel növelve a vásárlási kedvet. Ezt a taktikát követte korábban a Daewoo importőre is.

Mintegy 21 500 autót értékesítettek a Suzuki kereskedők idén januártól szeptemberig. Ez ezer autós többlet az előző év hasonló időszakához képest. A Suzuki adatai nem a ténylegesen eladott, hanem a kereskedőkhöz kiszállított autók számát jelzik.

16 299 autó eladásával jelentős többletet ért el az előző év első kilenc hónapjában eladott 14 913-hoz képest az Opel.
17 százalékkal csökkentek a Fiat eladások hazánkban. Visszaesett a Seicento, az utolsó évét taposó Bravo, jelentős mértékben a Punto, a tavalyinál több kelt el viszont a Bravából. Decembertől az új Stilo hozhat élénkülést a Fiat értékesítésekbe.

4105 autóra találtak vevőt a Toyota márkakereskedők, ami jelentéktelen csökkenést mutat a 2000 januárja és szeptembere között átadott autók számához képest. A Toyota értékesítései estek vissza a legkevésbé a nagy japán márkák között a Suzukit leszámítva. Nissanból 1624-et adtak csak el az előző évi 2201 helyett, a Honda értékesítések 1244-ről 981-re estek. 10 százalékkal marad el tavalyi eredményétől a Mazda. A Mitsubishi 20,6 százalékkal csökkenő eladásaiból a Pajero részesedik a legnagyobb arányban. Nem egészen 400 autót adott el idén hazánkban az új emblémát bevezető cég.

Daewoo-ból 5775 helyett csak 3800 talált gazdára. A KIA márkakereskedők személyautóból a tavalyinak nem egészen a harmadát adták el, a haszonjárművek viszont alig futottak rosszabbul az elmúlt évinél. Egyetlen koreai gyártmányként a Hyundaiból sokkal több kelt el. 85 helyett majdnem négyszáz átadott új autó viselte január és szeptember között a Hyundai emblémát.

24 százalékkal 548 autóra nőttek a Mercedes-Benz eladásai Magyarországon az év első kilenc hónapjában. Kevésbé szerepelt jól a BMW. A bajor autókból 367 talált gazdára a tavalyi év hasonló időszakában regisztrált 410-zel szemben. Szolid emelkedést mutatnak a Saab eladásai, 231 autójuk kelt el szeptemberig az idén. Ennek több mint kétharmada jut a 9-5-re. Jelentősen bővült az Audi piaca. A négykarikás márka autóiból 934-et adtak el az első három negyedévben. 654 helyett 757 autót adott el az első kilenc hónapban a Volvo, amiben a sokszázezer forintos árelőnnyel kínált felszereltségi csomagoknak is szerepük van.

A haszonjárműveket és a személyautókat beleszámítva összesen 23 324 autót adott el a Porsche Hungaria, ami kerek 25 százalékos növekedést jelent. A Seat többlete a legalacsonyabb, 5,6 százalék. 27 százalékkal bővült a Skoda forgalma, amiben a Fabia Sedannak jelentős szerepe van, amelyből 379 darabot adtak el május vége óta. Igen jól szerepelt a Volkswagen. 38,1 százalékkal 10 744 autóra gyarapodtak az eladások.