A négy Toyota szabadidőautó-tanulmány közül, amely a 17. Tokiói Szalonon mutatkozik be, a Toyota ist áll a legközelebb a hétköznapi autókhoz. Nagy átmérőjű könnyűfém felnije és készélesített sárvédője vagány külsőt kölcsönöz az autónak. Az év elején, Detroitban bemutatott Toyota RSC tanulmányautóhoz hasonlóan a Toyota ist is két autó közti átmenet. Míg a kétajtós RSC egy kupé és egy terepjáró tulajdonságait örökölte, addig az ist egy egyterű praktikusságát kombinálja egy szabadidőautó emelt hasmagasságával.

A Toyota Voltz neve az angol voltage (feszültség) szóból származik. A Voltz hátsó üléssora teljesen előretolható, és az üléssor helyén keletkező hatalmas helyre akár kerékpár vagy asztal rögzíthető. A csomagtérajtó üveg része külön nyitható, így könnyebben pakolható a raktér.

Will előnévvel már több tanulmányautót mutatott be a Toyota, melynek a Tokiói Szalonon bemutatkozó modellje a Will VC. Az internet kapcsolattal és e-mail hozzáféréssel felszerelt ötajtós szabadidőautót hangvezérléssel is ellátták. Ezzel a vezető saját hangjával vezérelheti az audio berendezést vagy a legfrissebb információkat a világhálóról szerző navigációs berendezést.

A Toyota FCHV-5 a legújabb tagja a japán gyár környezetet kevésbé szennyező járműveinek. A Toyota szabadidőautót folyékony szénhidrogén hajtja, ami nem csak benzinből, hanem szénből, természetes gázból és egyéb forrásokból is előállítható. A Frankfurtban már bemutatott FCHV-4 tanulmányautó is látható lesz Tokióban, ami külsőre nem tér le az FCHV-5-től. Az FCHV-4 null-emissziós, tehát semmilyen káros anyagot nem bocsát ki, mivel folyékony hidrogénnel üzemelő üzemanyagcella hajtja.