MG ZR, ZS, ZT - Négy betűben sok öröm

A legjobban a 190 lovas MG ZT tetszett. Ez az autó ugyanolyan menetdinamikát kínált a Hungaroring aszfaltját gyűrve, mint a jóval kisebb és könnyebb ZS, ami kiemelkedő teljesítmény a csak 13 lóerővel erősebb motort figyelembe véve. A mogyoródi aszfaltcsíkon próbálva az autót kevesebb figyelem jutott a nagyon ízléses belső térre, pedig a Rover 75 faberakásos műszerfalát remek ízléssel változtatták luxusautó helyett sportlimuzinhoz illőre. A Hungaroring legvadabbul vett kanyarjaiban is tökéletesen tartottak a sportülések. Egyedül ebben az MG típusban volt állítható a kormány tengelyirányban. Ennek köszönhetően magas embereknek is kényelmes az üléshelyzet. Az MG-nél 200 lóerő alatt elsőkerék-hajtásúak az autók, 200 fölött a hátsó kerekeken ömlik az útra a teljesítmény. Ennyire egyszerű a dolog. A 260 lóerő körüli illetve a 385 lóerősnek ígérkező MG ZT változatokon nem próbálkozik az MG az első kereken talajra vinni a teljesítményt, ezek az autók hátsókerék-hajtást kapnak majd.

Ennek megfelelően a 190 lovas MG ZT fronthajtású, ami egy sportlimuzinnak nem feltétlenül válik előnyére. A mogyoródi versenypálya elég szigorú tesztút, de itt sem bántott az elsőkerék-hajtás. Szép semlegesen sodródott a ZT kanyarban, csak akkor tolta kifelé az orrát, ha a csúszáshatáron a maximálishoz közeli teljesítményt eresztett az ember a kerekekre. Az autókat egymás alól kapkodtuk ki, így a fékeknek minimális ideje is alig maradt kihűlni. Ennek ellenére remekül teljesített a négytárcsás rendszer. Az első féktárcsák átmérője 325 milliméter, ami önmagáért beszél.

Versenypályán nincs igazán mihez viszonyítani a sebességet, így néha akaratlanul is a végsőkig kiaknáztuk a futómű tartalékait. A fordulatszámmérő elég, a kilométeróra skálázása a jobbkormányos próbaautókban természetesen mérföldben volt megadva. Fejszámolásban kevésbé jó az ember, amikor egy üresen 1625 kilós autóval roncsol be egy kanyarba. A sebességmérő belsejében kilométer/órában megadott számok előtt is átsöpör a mutató, de ilyen apró számokat nem volt idő leolvasni. 7,7 másodperc alatt gyorsul százra a 2497 köbcentis ZT, ami teljes egészében kihasználható. A 190 lóerő nem rángatja a kormányt, szűk kanyarban is példás az erő talajra vitele. Kiemelkedően jó kezelhetősége ellenére mégiscsak gyors utazó limuzinnak a legjobb a ZT.

A ringen az érzékeny MGF és a kompakt ZR még jobban szerepelt. Középmotoros építésével az MGF azt hozta, amit az ember vár tőle. Hétköznapi autósnak döbbenetes volt a kanyarban elérhető sebesség. Ennek természetesen az a feltétele, hogy ne vegyük el a gázt, főleg pedig ne fékezzünk húzós kanyarban, mert erre kifarolással reagál a roadster. Egy-két forduló után rá lehet érezni ennek az ízére és a gázelvételes terhelésváltással keresztbe állított MGF-ből az izgalomtól remegő lábbal és maradéktalanul boldogan kászálódhat ki a vezető.

A ZR hasonló mértékben alkalmas az örömszerzésre. A limuzinok között ez a legélénkebb viselkedésű és kezelhetősége is a legjobb. 7,4 másodperces gyorsulásával gyakorlatilag bármely GTI-t le lehet nyomni, ha arra kerül a sor. Egy jobbkormányos autóban ballal váltva nehéz megítélni, hogy a váltó lehetne-e jobb vagy a vezető bénázik. Ami biztos, hogy a ZR és a ZS váltójánál jobban tetszett a ZT-é. Kurblival állítható az ülésmagasság, ami elég körülményes. Szűk a pedálrend, de 44-es cipővel még rendben vannak a dolgok. Érezhető, hogy tervezők nem elégedtek meg azzal, hogy felspoilereznek egy 25-ös Rovert. Az MG ZR komoly GTI, nemcsak 7,4 s-os százra gyorsulása miatt. Elég hangos ahhoz, hogy élmény legyen vele száguldani, futóműve hihetetlenül jóindulatú és kiegyensúlyozott. Kanyarba bemenetkor gázelvételre egy pillanatra megriszálja a farát, majd önmagától stabilizálódva csúsztatható mind a négy keréken. Éles fordulóban lepadlózva a gázt nagyon hatásosan gyorsult az autó.

Papíron a limuzin karosszériás Rover 45-re épülő ZS megy a legjobban. Százig 7,3 másodpercet vesz igénybe gyorsítás álló helyzetből, a végsebesség 224 kilométer óránként. A néhány tizedes eltérés a Hungaroringen nem volt érezhető, mind a négy MG modell szédületesen megy. A ZR és a ZS sportosabb a ZT-nél. A gázpedált nehezebb nyomni, mint sok autó kuplungját, a kormány nincs túlkönnyítve, a fék adagolhatóságát sem vették el nyakló nélküli szervorásegítéssel.

Az MG ZR ára 160 lóerős motorral 5,5 millió forint, a ZS-é 7,1 millió. 10 800 000 forinttal nagyon versenyképes a ZT ára is. Stílusban, eleganciában alig van autó, amely felveheti vele a versenyt.