A garanciális időszak lejártával is javasolt az előírt olajcsere periódus betartása, annak ellenére, hogy a korszerű szintetikus technológiával készült motorolajok jóval hosszabb távon is problémamentesen alkalmazhatók lennének. Ezen tulajdonságok kihasználását célozzák meg a Volkswagen és a Mercedes cégek a legújabb specifikációik kifejlesztésével, amelyekben már a megnövelt, 30 ezer kilométeres csereperiódust írják elő. Aki azonban nem elégszik meg a jelenlegi gépgyártói előírások időtartamával, annak lehetősége van a feltöltési periódus kibővítésére is. Ehhez mindenképpen olajdiagnosztikai vizsgálatok sorozatát kell elvégeztetnie, némi költségtérítés ellenében, amelyekkel az olaj és a motor mindenkori állapotát meg lehet határozni. A méréssorozat eredményeként beállítható egy olyan csereperiódus, amely az adott motorra és kenőanyagra megfelelő biztonsággal alkalmazható.
Aki azonban nem akar olajvizsgálatot, hanem gépjárművébe szeretne többet invesztálni, az például a Mercedes és a BMW egyes típusaiban olyan olaj-felügyeleti rendszerrel találkozik, amely jelzi felhasználója számára, ha az olaj már cserére szorul. Ez a rendszer a használat módjától, a terhelés nagyságától függően, néhány további paraméter folyamatos vizsgálata által, elektronikus vezérlése segítségével állítja be a motor számára optimális csereperiódust.
Láthatjuk tehát, hogy a nagy motorgyártó cégek is rendkívül fontosnak tartják az olajcsere periódusának pontos meghatározását. Azok a konstruktőrök, akik ezt nem tehetik meg, azok egy biztonsági tartalékkal meghatározott csereintervallumot írnak elő, amelyek betartása olajvizsgálati eredmények hiányában mindenképpen ajánlott.
A cikk a Mobil Oil Hungary Kft. támogatásával és szerkesztésében jött létre.
Cikksorozatunk következő, október 29-én megjelenő része az ExxonMobil történetével foglalkozik.