Az abszolút verseny végeredménye:

1. Puras-Marti Citroen Xsara WRC 3h58’35″5 92.1 km/h
2. Panizzi-Panizzi Peugeot 206 WRC + 00’17″5
3. Auriol-Giraudet Peugeot 206 WRC + 01’11″9
4. Burns-Reid Subaru Impreza WRC + 04’53″1
5. Solberg-Mills Subaru Impreza WRC + 04’53″9
6. Martin-Park Subaru Impreza WRC + 05’21″6

Az N csoport végeredménye:

1. Trelles-Del Buono Mitsubishi Lancer 4h22’51″3 83.6 km/h
2. Sanchez-Scelo Mitsubishi Lancer + 00’52″1
3. Griazine-Eremeev Mitsubishi Lancer + 06’08″2

A Super 1600 végeredménye:

1. Loeb-Elena Citroen Saxo Kit Car 4h16’16″4 85.8 km/h
2. Dallavilla-Bernacchini Fiat Punto + 00’08″5
3. Basso-Guglielmini Fiat Punto + 05’09″3

A világbajnoki pontversen állása a Korzika Rali után:

Egyéni:

1. Tommi Mäkinen és Colin McRae: 40 pont
3. Richard Burns: 34
4. Carlos Sainz: 33
5. Harri Rovanpera: 27
6. Gilles Panizzi: 22
7. Didier Auriol: 19
8. Marcus Grönholm: 16
9. Francois Delecour : 15
10. Petter Solberg: 11
11. Jesus Puras: 10

Csapatok:

1. Ford: 83 pont
1. Peugeot: 76
3. Mitsubishi: 67
4. Subaru: 55
5. Skoda: 15
6. Hyundai: 13

Az N csoprt állása 12 futam után:

1. Gabriel Pozzo 65 pont
2. Gustavo Trelles 36
3. Marcos Ligato 22

A Super 1600-as bajnokság állása öt futam után:

1. Sébastien Loeb: 40 pont
2. Andrea Dallavilla 30
3. Giandomenico Basso 10

A következő verseny Ausztráliában lesz
november 1-4 között, amikor is egy új rajtolási módót vezet be a Nemzetközi Automobil Szövetség(FIA).

Az első napon hasonlóan, mint eddig, a világbajnokságban élen álló pilóta indul elsőként. Aki az első nap végén az élen áll az válszthatja meg elsőként, hogy hanyadik helyről akar másnap rajtolni. Ezután a második pilóta dönt, és így tovább. Ezzel a FIA
azt akarja elkerülni, hogy a murvás versenyeken a napok utolsó gyorsaságián a verseny helyett a spekulálssal foglakozzanak a csapatok. Vagyis hogy egy pár másodperces lassítással maguk elé eresszék az ellenfél autóját. Ugyanis, aki elöl indul annak kell “letakarítania” a pályát és az lassabbá teszi őt a többieknél.

16. gyorsasági: PONT DE CALZOLA-AGOSTA PLAGE (31790 m)

A Korzika Rali utolsó gyorsaságiján, az élen állók közül senki nem akart nagy változást elérni. Ennek megfelelően mindenki lassabban hajtott, Jesus Puras (Citroen) a tizenkettedik, Gilles Panizzi (Peugeot) a kilencedik és Didier Auriol a hatodik időt autózta.
Ez azt jelenti, hogy a Jesus Purs-Marc Marti páros nyerte meg a Korzika Ralit Citroen Xsara WRC-vel. Gilles és Hervé Panizzi-nek a Peugeot 206 WRC-vel ezúttal be kell érnie a második hellyel. Didier Auriol, aki már hatszor diadalmaskodott Korzikán, ezúttal a harmadik lett.
Az egyetlen nagyobb változás, az volt, hogy Richard Burns abszolút első időt autózva megelőzte az összetettben az előtte álló csapattársait Markko Martint és Petter Solberget, ezzel feljött a negyedik helyre. Solbeg két perces büntetést kapott, amiért az utolsó szakasznál a szervizből késve ért a rajthoz. Matinra is rászolt a csapat, hogy lasabban hajtson, Burns ugyanis még érdekelt a világbajnokságban. Mivel az előtte állók közül Tommi Makinen és Carlos Sainz kiesett és Colin McRae csak a tizenegyedik lett, így felárkozott, sőt Sainzot meg is előzte a pontversenyben.
Az esetről Petter Solberg így nyikatkozott: ” Nem győzni jöttem és most előrébb való volt a csapat érdeke, nekem a leggfontosabb az, hogy a pályán a saját tempómban autózhatok.”

Richard Burnst is megkérdezték az ügyről: “Nagyon köszönöm Petternek, amit tett, én tudom milyen fontos lehet egyetlen pont is, korábban már megtapasztaltam, hogy az évvégi elsazámolásnál egyetlen ponttal is nyerhet valaki világbajnokságot.”

A brit Colin McRae(Ford) lett a második a szakaszon, és a Hyundai versenyzője Piero Liatti a harmadik.

Francois Delecour az egész verseny alatt jó időket ment, ahhoz képest, hogy nem Peugeotban, vagy Citroenben ült, ám az utolsó szakaszon ismét meggyült a baja a Ford fékjével. Ennek köszönhetően három hellyel háttrébb csúszott és a 10. Helyen fejezte be a Korzika Ralit. Megelőzte őt Harri Rovanpera (Peugeot 7. hely), Piero Liatti (Hyundai 8. Hely) és Alister McRae (Hyundai 9.hely) is.

Összeségében a Citroen, a Peugeot, a Subaru és a Hyundai is elégedett lehet erdményével. A Citroen győzött, ehhez nincs mit hozzá fűzni. A Peugeot két dobogós helyet szerzett, ez is kiváló erdmény, mellékesen a világbajnokság konstruktőri versenyében megelőzték a Mitsubishit és feljöttek a második helyre. A Suberu négy gyári autót indított (+Achim Mortl) ebből három célba is ért, és elöttük csak PSA (Citroen Peugeot) autók végeztek. A Hyundai csapatnak sincs oka panaszra, mindkét autójuk az első tízben végzett, megelőzve a Ford és a Mitsubishi autóit.

A Super 1600-ban, ahogy az várható volt Sebastien Loeb végzett az élen és ezzel megerősítette bajnoki esélyeit. Nem mellékesen azt a statisztikát is tartja miszerint ebben az évben az összes 1600-as versenyt megnyerte, amin indult.

Az N csoportban magbiztosan győzött a Trelles-Del Buono páros. A Mitsubishi Lancerrel versenyző kettős az első nap még óvatosan kezdett, bár nem hagyta túlságosan elszakadni az élmazőnyt. A második nap aztán bele erősítettek és átvették a vezetést, onnan kezdve végig vezetve győztek az N csoportban.

15. gyorsági: COTI-CHIAVARI-PIETRA ROSS (24050 m)

Gilles Panizzi (Peugeot) továbbra sem adta fel a harcot, annak ellenére, hogy egy kissé távolabb került az első helytől. Bár csak 2,3 másodperccel, de gyorsabb volt, mint riválisa Jesus Puras (Citroen). 15 perc 8,2 másodperc alatt teljesítette a kijelölt szakaszt a Peugeot 206 WRC-vel induló francia versenyző. Auriol ezúttal csak két tizeddel volt rosszabb a második helyen célba ért Purasnál. Talán soha ennyiszer nem volt még harmadik gyorsasági szakaszokon, mint a Korzika Ralin. Annak ellenére, hogy szinte tét nélkül autózik Petter Solberg (Subaru)- Auriol (peugeot) 1 perc 56 másodpercre van előtte, míg Martin 2 perc 10 másodpercre áll mögötte az összetettben- remek időket autózik, ezúttal a negyedik lett a szakaszon. Francois Delecour (Ford) autózta az ötödik és Richard Burns (Subaru) a hatodik időt.

Achim Mortl lesodrodott az útról az új Subaru Impreza WRC-vel és összetörte azt, ezért ki kellett állnia a versenyből.

14. gyorsasági: PONT DE CALZOLA-AGOSTA PLAGE (31790 m)

Jesus Puras (Citroen) megpróbálta döntőre vinni a dolgot és hihetetlen tempót diktálva autózott a tizennegyedik szakaszon. 19 perc 10,4 másodperc alatt teljesítette a 32 kilométeres szakaszt, ez azt jelenti, hogy 99,5 km/órás átlagsebességet autózott. Szokás szerint, amikor a spanyol kettős az első, akkor Panizziék (Peugeot) a másodikak, ez így volt most is, ám ezúttal egyetlen szakaszon annyit kaptak, mint eddig összesen. A Peugeot-s páros 33,7 másodperces hátrányba került, aminek ledolgozásához, már csak két szakaszuk van. Auriol elkezdett spórolni az autójával, csak a hetedik időt autózta, és ehhez még egy defekt is társult, ami miatt begyűjtött negyven másodperc hátrányt.
Három Subaru futott be a harmadik, a negyedik és ötödik helyen előbb a Burns-Reid páros, utánuk a Solberg-Mills kettős, végül a Martin-Park duó.

Az összetettben Petter Solberg a negyedik, Markko Martin az ötödik és Richard Burns a hatodik.

A Hyundai Accent WRC-vel versenyző Piero Liatti defektet kapott a szakaszon: “Az autó remekül müködik bár volt egy kissebb roblémánk defektet kaptunk a 14. gyorsaságin, de alig volt észrevehető, egy kis vibrációt éreztem a hibás kerék felől, ennek ellenére nem vesztettünk túl sok időt.”

Úgy indultak el a Korzika Rali résztvevői az utolsó napra rendelt négy gyorsasági szakaszra, hogy még teljesen nyitott volt az első hely kérdése. Bár Jesus Puras (Citroen) az első nap óta folyamatosan vezetett, még sem tudott túlságosan elhúzni Gilles Panizzitől (Peugeot). Köztudott, hogy mindkét versenyző az aszfalton képes hozni a legjobb formáját, itt hajtanak a leggyorsabban.

13. gyorsasági: COTI-CHIAVARI-PIETRA ROSS (24050 m)

Utolsó napjához érkezett a Korzika Rali, a harmadik nap első, összességében a 13. Szakaszon, a Gilles Panizzi-Hervé Panizzi-Peugeot 206 WRC trió bizonyult a leggyorsabbnak. 15 perc 10,6 másodperces idejükkel 5,8 másodperccel előzték meg a második helyen befutó Jesus Puras Marc Marti kettőst.
A Citroennel versenyző spanyol páros így ismét kevesebb, mint húsz másodperccel vezet az összetettben. Didier Auriol és Denis Giraudet hiába autózza, már harmadik napja a harmadik időket, egyre távolabb kerül a két élen haladó versenyzőtől. Már majdnem egy perc a hátrányuk az élen haladó Puras-szal szemben. Ám ha semmi hibát nem követnek el és a technika sem szól közbe, akkor már a harmadik helyük nem forog a veszélyben, ugyanis az összetettben negyedik helyen álló Petter Solberg (Subaru) kerek két percre van tölük.

Richard Burns lett a negyedik a tizenharmadik gyorsaságin a Subaru Impreza WRC-vel. Harri Rovanpera a negyedik Peugeot 206 WRC-t az ötödik helyig kormányozta. Előbbi 13,6 utóbbi 21,7 másodpercet kapott az első autótól.

Francois Delecour két hellyel hátrébb csúszott az összetett versenyben az első szakaszon jelentkező technikai problémák miatt.
“A rajt után tíz kilométerrel beesett a fékpedál, és csak a kézifékkel tudtam lassítani. Így fejeztük be a gyorsaságit és a másodikat is fék nélkül teljesítettük. Ha ez még nem volna elég az első szakaszon a céltól öt kilométerre még egy defektet is kaptunk.”