Az abszolút eredmény az első nap után:

1. Puras-Marti Citroen Xsara WRC
2. Panizzi-Panizzi Peugeot 206 WRC
3. Auriol-Giraudet Peugeot 206 WRC
4. Gronholm-Rautiainen Peugeot 206 WRC
5. Solberg-Mills Subaru Impreza WRC
6. Delecour-Grataloup Ford Focus RS WRC
7. Martin-Park Subaru Impreza WRC

Az N csoport eredménye az első nap után:

1. Manfrinato-Muzzarelli Mitsubishi Lancer
2. Santoni-Casamatta Mitsubishi Lancer
3. Trelles Del Buono Mitsubishi Lancer

A Super 1600 eredménye az első nap után:

1. Dallavilla-Bernacchini Fiat Punto
2. Loeb-Elena Citroen Saxo Kit Car
3. Robert Billoux Peugeot 206 Maxi

Tommi Makinen beszámoloja a balesetről:

“Gyorsan érkeztünk egy enyhe balkanyarba, a Lancer első kereke felfutott a belső részen lévő sziklára, ami megdobta az autót. Átcsúsztunk a túloldalra, ahol nekimentünk a szikláknak, ettől felborult az autó, majd így csúsztunk tovább. Risto mozdulatlanul maradt az autóban, a mentőcsapat érkezéséig, ugyanis erős fájdalmat érzett a hátában, majd az ajaccio-I korházba szállították. Nem mondanám, hogy ez a szakasz veszélyesebb lett volna, mint a többi ez is csak egy versenybaleset volt.”

5.gyorsasági: OCANA-RADICALE (27640 m)

Tommi Makinen lesodródott az útról a Mitsubishi Lancer WRC-vel. Navigátorát Risto Mannisenmakit mentőhelikopterrel kórházba szállították, kivizsgálásra, Makinen rendben van.
Emiatt törölték a szakaszt a verseny programjából a rendezők.

Egyelőre nem lehet tudni a pontos időket, hogy Panizzi idejét kapja-e meg mindenki, vagy a negyedik gyorsasági utáni időeredmény a mérvadó. Egy biztos az első nap után Jesus Puras (Citroen) áll az élen, és öt Panizzi(Peugeot) és Auriol (Peugeot) követi.

4. gyorsasági: CUTTOLI-PERI (17400 m)

Továbbra is a Citroennel és Peugeot-val induló versenyzők tudnak beleszólni a dobogós helyek elosztásába.
A Panizzi fivérek autóztak a leggyorsabban a Korzika Rali negyedik szakaszán. 11 perc 21,8 másodperc alatt autózták át a 17,5 kilométeres távot a Peugeot 206 WRC-vel. Az összetettben vezető Citroenes páros, Jesus Puras és Marc Marti a második lett, mindössze 0,6 másodperccel voltak lassabbak. Remek idejüknek köszönhetően Panizziék az összetettben feljöttek a második helyre, míg a gyorsaságin harmadik helyen végző Auriol-Giraudet (Peugeot) kettős eggyel hátrébb csúszott. Marcus Grönholm (Peugeot) lett a negyedik újabb 6,3 másodpercet begyűjtve. Francois Delecour (Ford) lett az ötödik, amivel az összetettben megelőzte Markko Martint (Subaru) és feljött a hatodik helyre.

A pilóták nyilatkozatai a harmadik gyorsasági után a szervizparkban:

Gilles Panizzi:”Kissé alulkormányozottan viselkedik az autó, és a kormányművel is vannak problémáink, néha akadozva lehet csak a kormányt tekerni. Már nem vagyok olyan bizonytalan minta az első gyorsasági, úgyhogy gyorsítani fogunk.”

Marcus Grönholm: “Nagyon örülök és még vagyok lepődve, hogy ilyen jó időket tudunk menni. Ennek ellenére nem vagyok elégedett az autóm viselkedésével.”

Freddy Loix: “Nagyon nehéz vezetni az autót, állandóan csúszkál, emiatt folyamatosan lassítanom kell.”

Petter Solberg: “Folymatos erős vibrációt éreztem a bal első kerék felöl, azt hittem, hogy a nyomással van a problma, de azt rendben találtuk. A Subaru bal hátsó felnije viszont elrepedt.”

Richard Burns a harmadik gyorsaságin odacsapta mind az autó elejét, mind a hátulját. Összetört két felnije és az első lökhárítója.

Fény derült Carlos Sainz kiesésének okára a spanyol nagy tempóval érkezett egy kanyarba, ahol az út közepén egy kisebb szikla volt, amelyen áthajtottak. Ennek következményeként az egyik felnije eltört és a blokk valószínű sérülése miatt eltűnt az olajnyomás is az autóból.

Az összetett verseny állása a Korzika Ralin három szakasz után:

1. Puras-Marti Citroen Xsara WRC 52’34″5 93.3 km/h
2. Auriol-Giraudet Peugeot 206 WRC + 00’10″4
3. Panizzi-Panizzi Peugeot 206 WRC + 00’11″1
4. Gronholm-Rautiainen Peugeot 206 WRC + 00’32″3
5. Solberg-Mills Subaru Impreza WRC + 00’41″5
6. Martin-Park Subaru Impreza WRC + 00’53″5
7. Delecour-Grataloup Ford Focus RS WRC + 00’54″0

Az N csoport állása három szakasz után:

1. Manfrinato-Muzzarelli Mitsubishi Lancer 58’08″0 84.4 km/h
2. Santoni-Casamatta Mitsubishi Lancer + 00’07″4
3. Trelles-Del Buono Mitsubishi Lancer + 00’18″8

A Super 1600 állása három gyorsasági után:

1. Dallavilla-Bernacchini Fiat Punto 56’30″7 86.8 km/h
2. Loeb-Elena Citroen Saxo Kit Car + 00’04″6
3. Robert Billoux Peugeot 206 Maxi + 00’13″7

3.gyorsasági: ST MARIE SICHE-PETRETO (36730 m)

Jesus Puras a harmadik szakaszon tovább növelte előnyét az őt üldözőkkel szemben, az abszolút első időt autózta, a Xsara WRC-vel. Didier Auriol (Peugeot) akinek eddig még nincs szerződése a jövő évre, a második idővel érkezett a célba, két másodperccel maradt el Purastól. Gilles és Herve Panizzi a Peugeot 206 WRC-vel a harmadik helyen ért célba, további 2,4 másodperccel növelve lemaradásukat Puras-szal szemben.
A norvég Petter Solberg behozta a Subaru Impreza WRC-t a negyedik helyre, míg csapattársa Richard Burns az ötödik lett.

Jövőre a Mitsubishitől a Subaruhoz átigazoló Tommi Makinen beszámolt problémáiról az újságíróknak: “Az autó beállításával valami gond van. Megpróbáltuk kijavítani San Remo után az első futóműnél adódó problémát, de most hátul jelentkezett valami hiba. Amikor bemegyünk a kanyarba az autó alulkormányozottan viselkedik, míg a kijáratnál már túlkormányozottá válik.”

Colin McRae-nek nem volt szerencséje reggel, az első gyorsaságin kapott egy defektet, majd a másodikon megfejelte még egyel. Ennek köszönhetően majd egy perc hátrányt gyűjtött be.

2. gyorsasági: OCANA-RADICALE (27640 m)

Remek 17 perc 17,5 másodperces időt és majd 96 km/órás átlagsebességet autózva elsőnek regisztrálták a második gyorsaságin Jesus Purast. A Citroen versenyzője ezzel az eredménnyel átvette a vezetést az összetettben. Didier Auriol és navigátora Denis Giraudet autózták a második legjobb időt, 5,5 másodperccel voltak lassabbak az elsőknél. Marcus Grönholm állhatott fel a képzeletbeli dobogó harmadik fokára. Panizziék csak a negyedik helyen futottak be 11,4 másodperces hátránnyal, ami azt jelenti, hogy az összetettben a harmadik helyre csúsztak vissza.

Egyenlőre nem tudni miért esett ki a Forddal versenyző Carlos Sainz-Louis Moya páros. A második szakasz után az országúti részről már nem érkeztek vissza az ellenörző pontra.

Gyönyörű napsütéses idő fogadta a versenyzőket a Korzika Rali első napján. Ez rossz hír a Forddal, Mitsubishivel és Subaruval induló pilótáknak, akik reménykedtek, hogy egy esetleges esőzés növelhetné esélyeiket a francia autókkal induló pilótákkal szemben.

1.gyorsasági: CUTTOLI-PERI (17400 m)

Ahogy mindenki várta Panizziék kezdtek a legjobban a Korzika Ralin. A testvérpáros volt a leggyorsabb az első szakaszon, 11 perc 24,6 másodperc alatt teljesítették a távot. Csapattársaik a Peugeot 206 WRC-vel induló Marcus Grönholm-Timo Rautiainen páros lett a második, 2,3 másodperccel maradtak el az első helytől. A harmadik helyre is a PSA konszern (Peugeot Citroen) autója érkezett, nevezetesen Jesus Puras és Marc Marti a Xsara WRC-vel, 2,7 másodpercet kaptak az első autótól. Francois Delecour autózta a negyedik időt a Ford Focus RS WRC-vel, míg az ötödik helyre Didier Auriol behozta a harmadik Peugeot-t.

Philippe Bugalski-Jean Paul Chiaroni lesodródott az útról a Citroen Xsara WRC-vel, ezért ki kellett állniuk a versenyből. Nagy tempóval érkeztek egy jobbos kanyarba ée eltünt a kerekek tapadása, aminek az lett a következménye, hogy a sziklafalnak csapódtak. Úgy tűnik a gyorsaság megmaradt a Citroeneknél, ám egyelőre még nem mindig sikerül az úton tartani az autót. Az előző San Remó-i futamon is hasonló módon estek ki, sőt akkor Puras is erre a sorsra jutott.
Toshi Arai is összetörte a Subaru impreza WRC-t, sikerült felborítania az autót, amely ezért “járóképtelenné” vált. Ő is búcsúzott a versenytől.