A következő Mazda 626-os

A Japánban Atenza típusnéven megjelenő új középkategóriás Mazda az első képviselője a japán gyár új irányvonalának, melyet több tanulmányautóval készítettek elő. A Mazda 626-os helyére lépő új középkategóriás autó Japánban 2002 középtől, míg Európában csak 2003-tól lesz megvásárolható.

A jellegzetes, ötszögletű Mazda orr-részt megtartva az új 626-os elődjére utaló, de sokkal sportosabb vonalvezetést kap. A Ford kötelékébe tartozó Mazda a Ford-hoz hasonlóan nevet adott új formatervezési irányvonalának. “Emotion in Motion” (érzelem a mozgásban), a Mazda szerint ez fejezi ki legjobban új autóinak mondanivalóját.

A belsőben sem a korábban jellemző praktikusság és nyugodt forma az uralkodó, hiszen az utasteret is az Emotion in Motion jegyében tervezték meg. Az új 626-os belső és külső méretei is nagyobbak lesznek. Az autó hossza 8 centivel nő, tengelytávja pedig 6,5-del.

A Tokiói Autókiállításon bemutatkozó tanulmányautó orrában 2.3 literes, változó szelepvezérléses benzinmotor található. Ez a motor a széria autóba is rendelhető lesz, akár csak a 3.0 literes, CVT váltóval. A sportos kellékekkel felvértezett tanulmányautó 18 colos kerekeken gördül, a széria autón azonban be kell majd érni kisebbekkel.