2002 tavaszán jelenik meg a Fiat és a PSA közös minibuszait leváltó család, amelynek tagjaként a Lancia Zeta utódát is bemutatják. Egy évvel később debütál a Lancia Y helyét átvevő új kisautó, amely ismét a több luxusra vágyók igényeit elégíti majd ki. Újdonság lesz az Y utódjában, hogy három és ötajtós változatban is kapható lesz.

A Kappából elegáns kupé és kombi is készült. Jelenleg még nem tudjuk, vajon a Thesisből kifejlesztenek-e hasonló karosszéria változatokat. Utódot kap a gyártásból két éve kivont Lancia Delta. Vonalai valószínűleg a Lancia Nea (görög szó, magyar jelentése: új) tanulmányautóra hasonlítnak majd. 2004-ben kerülhet piacra a kompakt Lancia, amelyben minden a vezetéshez fontos funkciót elektronikusan lehet majd működtetni. Elektronika továbbítja és hajtja végre majd a kormánnyal, a fékkel vagy a gázpedállal kiadott parancsokat.

A tervek szerint a General Motors Premium padlólemezét használja majd a Lybra utóda és az alsó középkategóriás Lancia. Ugyanerre az alapra épül az Alfa Spider 2004-re várt leváltója, valamint az Alfa 156 és a 166 utóda.

Várhatóan egy ötödik típust is kifejleszt a Lancia, ami egy szabadidőautó lehet.