Octavia 4X4 ferdehátú változatban is

Szeptember közepe óta az Octavia négykerékhajtású modellje már nem csak kombi karosszériában kapható a Skoda kínálatában. Az ötajtós 4X4 Magyarországon is megrendelhető. Egyelőre egyetlen motorral készítik az autót, mégpedig a hengerenként ötszelepes 1,8 literes turbóval. Az Elegance kivitel 6 077 000, míg a luxuskivitelű Laurin&Klement típus 7 058 000 forintba kerül.

A 150 lóerős erőforrással 9,1 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/órára az autó, míg a végsebessége 211 km/óra. Átlagosan 8,8 litert fogyaszt az új hajtásrendszerrel az Octavia, ami figyelembe véve az autó körülbelül 1375 és 1470 kilogramm közötti üres tömegét jó érték.

A négykerékhajtás hátsó része egy automatikus működésű Haldex kuplungra épül, amely akkor kapcsolja a hátsó kerekek hajtását, ha az első kerekek már nem tapadnak megfelelően. A differenciálművekhez ötsebességes váltón át jut el a motor maximális 210 newtonméteres forgatónyomatéka.

A korábbi hatalmas csomagtartónak köszönhetően a hátsó differenciálmű és kihajtás beszerelése után bár csökkent az űrtartalom, de még így is 428 literes csomagtartóba pakolhatnak az utasok. Növekedett az autó tengelytávja, az első nyomtáv, ami a négykerékhajtással párosulva nagyon biztos útfogást eredményez. Az összkerekes kombihoz hasonlóan a 4X4-es Sedan is magasabb az alapmodellnél, egészen pontosan 17 milliméterrel. Az új változatba, csakúgy mint a 4X4-es kombikba, egy védőlemezt építenek be, amely a benzin és fékrendszert védi, de felárért rendelhető a motor és a váltó védelmét szolgáló borítás is.

2001-től navigációs rendszer került fel az L&K kivitelű Octaviák xenon fényszórókat is tartalmazó extralistájára. Olyan apró részletek teszik még egyedibbé az L&K kivitelt, mint a három különböző vezetőhöz tartozó beállításokat eltároló elektronika, amely az ülésbeállítás mellett a külső tükrök helyzetére is emlékszik. Széria a 4X4-es Octaviákban az ABS mellett az ESP (menetstabilizáló elektronika) és a kerekek kipörgését megakadályozó ASR is.